در معاملات هفته گذشته (هجدهم لغایت بیست و دوم شهریورماه) بورس فلزات تهران، ‪ ۹۰‬هزار و ‪ ۸۱۰‬تن انواع فولاد، مس، کنسانتره مولیبدن، آلومینیوم و روی به ارزش ‪ ۷۲۵‬میلیارد و ‪ ۱۶۲‬میلیون و ‪ ۹۷۰‬هزار ریال در بورس فلزات تهران داد و ستد شد.

به گزارش ایرنا، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد ‪ ۱۰۲‬هزار و ‪۳۲۰‬ تن عرضه و در مقابل ‪ ۲۵۰‬هزار و ‪ ۱۸۰‬تن تقاضا برای محصولات یاد شده بود.

بر اساس این گزارش، در هفته مورد بررسی ‪ ۸۸‬هزار و ‪ ۶۸۰‬تن انواع محصولات فولادی به ارزش ‪ ۵۵۵‬میلیارد و ‪ ۱۸۷‬میلیون و ‪ ۶۲۰‬هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ‪ ۹۷/۶۵‬و ‪ ۷۶/۵۶‬درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

در گروه محصولات مسی نیز یکهزار و ‪ ۹۲۰‬تن انواع مس به ارزش ‪ ۱۴۰‬میلیارد و ‪ ۸۴۷‬میلیون و ‪ ۹۰۰‬هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ‪ ۲/۱۱‬و ‪ ۱۹/۴۲‬درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

همچنین ‪ ۱۱۰‬تن کنسانتره مولیبدن نیز در این هفته به ارزش ‪ ۲۶‬میلیارد و ‪ ۸۹‬میلیون و ‪ ۴۵۰‬هزار ریال داد و ستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ‪ ۰/۱۲‬و ‪ ۳/۶۰‬درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش، در این هفته ‪ ۶۰‬تن آلومینیوم نیز به‌ارزش یک میلیارد و ‪ ۶۷۸‬میلیون ریال داد و ستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ‪ ۰/۰۸‬و ‪ ۰/۲۳‬درصد از کل معاملات را از آن خود کرد.

در هفته مورد بررسی، ‪ ۴۰‬تن روی به ارزش یک میلیارد و ‪ ۳۶۰‬میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ‪ ۰/۰۴‬و ‪ ۰/۱۹‬درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

بر این اساس، از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته ‪ ۸۳‬هزار و ‪ ۸۶۰‬تن به ارزش ‪ ۵۱۹‬میلیارد و ‪ ۷۱۷‬میلیون و ‪ ۹۰۰‬هزار ریال به صورت سلف و ‪ ۶‬هزار و ‪ ۹۵۰‬تن به ارزش ‪ ۲۰۵‬میلیارد و ‪ ۴۴۵‬میلیون و ‪ ۷۰‬هزار ریال به صورت نقدی داد و ستد شد.

این گزارش می‌افزاید: آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل از آن از لحاظ حجم ‪ ۵۷‬درصد و از نظر ارزش ‪ ۴۳‬درصد کاهش نشان می‌دهد.

کد خبر 4141

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز