جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

مهدی امیرپور: یک ماه پس از آغاز مسابقات بوندس‌لیگای سرنوشت فریدون زندی او را به تیمی در بوندس‌لیگای دو برد.

تیمی به نام «کوبلنز» که پیش از این یک ایرانی دیگر هم در آن حاضر بوده. بهمن فروتن در سال‌های ابتدایی دهه 1990 سرمربی این تیم دسته دومی بود و حالا فریدون زندی دومین ایرانی تاریخ این باشگاه به‌حساب می‌آید. هر چند که کوبلنز دیگر در این سال‌ها وضع جالبی نداشته. کوبلنز تا پارسال در مسابقات لیگ منطقه‌ای آلمان شرکت می‌کرد و در سال گذشته با قهرمانی در لیگ منطقه‌ای به بوندس‌لیگای دو صعود کرد.
البته زندی مشتری‌های دیگری هم داشته و نباید نام آلمانیا آخن و لوبک را از قلم انداخت. آلمانیا آخن تازه امسال به بوندس‌لیگا صعود کرده و لوبک هم اولین تیمی بود که فریدون با پیراهن آن در آلمان به میدان رفت. ولی با وجود این گویا معامله فریدون با هیچ‌یک از این دو تیم جوش نخورد تا او امسال پیراهن کوبلنز را بپوشد.
زندی برای یک سال بازی در این تیم 230 هزار دلار پول گرفته که رقم چشمگیری نیست. نباید فراموش کنید که در ایران پرسپولیس بابت فریدون زندی بیش‌‌تر از این دست به جیب می‌شد. ولی حالا او با پولی در حد 200 میلیون تومان یک سال در بوندس‌لیگای دو بازی می‌کند. البته پیش از این پرویز زندی پدر فریدون، به خبرنگاران ایرانی وعده داده بود که احتمالا فریدون امسال به سری A ایتالیا یا لیگ برتر انگلیس برود، اما پس از این انتقال حالا همه فهمیده‌اند که ماجرا یک بازارگرمی سطحی بوده. با این اتفاقات دیگر باید خیال‌مان بابت دعوت نشدن فریدون به تیم ملی راحت باشد. با موضع شدیدی که امیر قلعه‌نویی در دعوت نکردن از فریدون دارد و با سیر نزولی که زندی داشته، دیگر باید دعوت نشدن او به تیم ملی را یک قانون به‌حساب آورد. این ماجرا دقیقا یک سال پس از فرستادن دعوت‌نامه برانکو برای حضور او در تیم ملی ایران رقم می‌خورد و فریدون نمی‌داند در این مدت چه اشتباهی کرده
کد خبر 4173

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز