همشهری آنلاین: چهار آبشار غول‌‌آسا برای سه ماه در تابستان امسال در یک طرح هنری عمومی در نیویورک بر پا می‌شود تا به گفته مسئولان این شهر 55 میلیون دلار بر عایدی این شهر از راه توریسم بیفزاید.

به گزارش رویترز این آبشارها از جمله آبشاری که پل مشهور بروکلین را در بر خواهد گرفت، بوسیله هنرمند اهل دانمارک، اولفور الیاسون طراحی شده‌اند.

این چیدمان یا اینستالیشن 15 میلیون دلار خرج بر خواهد داشت، که کمک‌های خصوصی به "بنیاد هنر عمومی نیویورک"هزینه آن را تامین خواهد کرد.

الیاسون در یک کنفرانس خبری درباره این آبشارها گفت: "این اثر در باره دیدن آب به طریقی متفاوت است."  او گفت که این آبشارها از 40 تا 54 متر ارتفاع خواهند داشت - یعنی حدود ارتفاع مجسمه آزادی از سر تا پا.

طرحی از آبشاری که پل بروکلین نیویورک را دربرخواهد گرفت- رویترز

سه تای دیگر ا از این آبشارها در ایست ریور (رودخانه شرقی) و بندر نیویورک بر روی برج‌های جدای داربستی برپا می‌شوند که به گفته الیاسون بخشی از دیدگاه هنری اوست و بازتاب‌دهنده برج‌های داربستی است که در سراسر نیویورک بیرون زده‌اند. این آبشارها از میانه ماه جولای تا ماه اکتبر  در این محل‌ها قرار خواهند گرفت.

مسئولان نیویورک امیدوارند تا با افزایش  عایدی هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر کسب و کارهای در رابطه با این آبشارها 55 میلیون دلار اضافی به اقتصاد این شهر وارد کنند.

تلمبه‌های آب این آبشارها از منابع انرژی تجدیدپذیر نیرو خواهند گرفت و آبشارها با نور ملایمی در شب روشن خواهند شد.

طرحی از یک آبشار دیگر بر روی بک برج داربستی- رویترز

الیاسون که در سال 1967 در کپنهاک متولد شده است، به خاطر چیدمانش در سال 2003 با نام "طرح آب و هوا" در موزه هنرهای مدرن"تیت" در لندن، یک خورشید غول‌آسای ساخته شده از آینه و لامپ و بخار که 2 میلیون نفر بیننده را به خود جلب کرد، شهرت دارد.

کد خبر 42056

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز