احسان نوشآبادی در گفتوگو با ایسنا، در مورد سرانجام ساخت زیرگذر گیشا گفت: در سال ۱۳۹۵ ساخت زیرگذر گیشا در دستور کار قرار گرفت.به دنبال احداث زیرگذر کردستان - جلال و جلال - کارگر سرعت ترافیک در منطقه افزایش یافت اما بار ترافیکی پشت پل گیشا جمع میشد.
نوشآبادي با بیان اینکه پل گیشا در تقاطع چمران و جلال آلاحمد قرار دارد، اظهار کرد: برای تسهیل در ترافیک باید نواقص ترافیکیاش اصلاح میشد که برهمین اساس طرح ایجاد زیرگذر گیشا در تقاطع چمران و جلال آل احمد در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم گره ترافیکی این منطقه را باز کنیم.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران افزود: برای اجرا این پروژه مجبور بودیم در شش مرحله ترافیک را منحرف کنیم.تصور کنید که کل بزرگراه جلال و بخشی از اتوبان چمران بسته شود و این در حالی بود که راه جایگزینی نیز وجود نداشت و برهمین اساس تصمیم گرفته شد در راستای پاسخگویی به نیاز شهروندان زمان پروژه را طولانی کرده اما هیچ راهی را مسدود نکنیم و به همین دلیل در حین عملیات اجرایی، ترافیک عبور داده میشد.
او با بیان اینکه در اواخر سال ۱۳۹۶ پیشرفت فیزیکی پروژه حدود ۳۰ درصد بود، گفت: با استقرار شورای شهر جدید و تغییر نگاه مدیریتی مقرر شد پل گیشا به عنوان یک نماد تاریخی تهران جمعآوری نشود و در زیر خیابان نیز زیرگذر احداث شود.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر گفت: معمولا در دنیا سازههای سمبلیک حفظ میشود. پل گیشا نیز به عنوان پل سبز زندگی با تعیین کاربریهای جدید، باقی خواهد ماند.
نوشآبادی با بیان اینکه حفظ پل گیشا و استفاده از آن به عنوان پل پیاده انتخاب بسیار خوبی بود، افزود: چرا که با توجه به تراکم مراکز آموزشی و ... در آن منطقه لازم است که چهار دستگاه پل عابرپیاده در اطراف زیرگذر ایجاد شود که حالا با حفظ پل گیشا و تعریف کاربری از سواره به پیاده میتوانیم بخشی از مشکلات تردد عابران را حل کنیم.
او گفت: اوایل امسال مسابقه طراحی و معماری پل گیشا برگزار شد و در حال حاضر پروژه ساخت زیرگذر با هدف حفظ پل گیشا آغاز شده است. با این حال ممکن است مردم متوجه انجام عملیات عمرانی نشوند، چرا که به صورت شبانه و در پشت کاور کشیده شده است و بر اساس سیاستی که اتخاذ شد تا هیچ خیابانی مسدود نشود ابتدا شمعهای پروژه را نصب کرده و در آخر با هماهنگی پلیس راهور برای نصب طاق زیرگذر اقدام به حفاری خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر گفت: به نظر میرسد که در فروردینماه سال آینده شیبراههای پل گیشا را جمعآوری کرده و تا مهرماه آینده نیز زیرگذر گیشا راهاندازی شود. طبق زمانبندی تا شهریورماه سال آینده با همکاری همه دستگاهها زیرگذر گیشا فعالیت عمرانیاش به پایان خواهد رسید و پل گیشا نیز با تغییر کاربری و تبدیل شدن به "پل سبز زندگی" باقی خواهد ماند.
نظر شما