شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: قریب به یک هفته پس‌ از تأیید نهایی حکم پیروزی فلیپه کالدرون کاندیدای راستگرایان، آندرس مانوئل لوپس اوبرادور کاندیدای چپگرای انتخابات اخیر ریاست جمهوری مکزیک به اعتراضات خود پایان داد.

اوبرادور 48 روز پس از آغاز اعتراضات مسالمت‌آمیز نسبت به نتیجه انتخابات، از پایان یافتن این اعتراضات خبر داد.

به نوشته روزنامه ال‌پاییس،اوبرادور گفت: به رغم پایان یافتن اعتراضات در میدان بزرگ سوکالو، او استرتژی جدیدی را جهت اعلام مخالفت خود با دولت اتخاذ خواهد کرد.

این رهبر سیاسی، اندکی پس از ترک محل اصلی اعتراضات آخرین کنفرانس خبری خود را برگزار کرد و طی آن اعلام کرد در برابر خواسته‌های راستگرایان تسلیم نخواهد شد و استراتژی جدیدی را برای مقابله با آنان ترسیم خواهد کرد. او ادمه داد: با تمام  قوا به مبارزه ادامه خواهم داد.

هدف از انجام اعتراضات چپگراها، وادار کردن دولت به بازشماری آرای تمام صندوق‌های رای بود.

به همین منظور اوبرادور، رییس حزب "انقلاب دموکراتیک" [PRD] به همراه رهبران و طرفداران احزاب چپ‌گرا 48 روز، در اعتراضی مسالمت‌آمیز به سر برد.

پس از آنکه لوپس اوبرادور به همراه فرزند خود میدان سوکالو را ترک کرد، مردم نیز به خانه‌های خود رفتند و میدان و مقر‌های اصلی تجمع طرفداران ائتلاف چپ گرای "برای خوبی همه" خالی شد.

لوپس اوبرادور همچنین از تمامی افرادی که طی این مدت با مشارکت در اعتصابات ، همبستگی خود را با وی اعلام کرده بودند، تشکر کرد.

اکنون استراتژی رییس حزب انقلاب دموکراتیک‌، سفر به ‌سراسر مکزیک جهت تقویت‌ جایگاه چپ گرایان در کشور است.

کد خبر 4219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز