مهدی غضنفری گفت: وظیفه بازاریابی تنها افزایش تقاضا برای برخی کالاها و خدمات نیست بلکه هدف اصلی مدیریت تقاضاست.
به گزارش واحد مرکزی خبر، غضنفری روز سهشنبه دوم بهمن، در نخستین همایش بینالمللی مدیریت بازاریابی در تهران با بیان اینکه مهمترین عامل در ارتقای جایگاه جهانی کالاهای ایرانی، کیفیت مناسب محصول است، گفت: رایانه و شبکه جهانی اینترنت عادات خرید مشتریان را دگرگون کرده است و دو نیروی پرتوان یعنی فناوری و جهانیشدن، چشمانداز اقتصادی را متحول کرده است.
وی افزود: چنانچه هر سازمانی امروز نتواند سریعتر، ارزانتر و با کیفیت بالاتر از رقبای جهانی، کالا تولید و عرضه کند از بازار حذف میشود.
وی تاکید کرد: سازمان ها در جهان رقابتی امروز به تحول در مدیریت بازار نیاز دارند و باید با برنامه حرکت کنند.
غضنفری تصریح کرد: پیشرفت سریع شبکههای ارتباطات، حمل و نقل، جریانهای سریع مالی، یکپارچه سازی اقتصاد جهانی و تلاش مستمر برای کاهش هزینه از روشهای نوین بازاریابی جهانی است.
معاون وزیر بازرگانی با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم کشورهای درحال توسعه، نبود بازار رقابتی و شفاف است، گفت: هم اکنون سازمان توسعه تجارت در حوزه بازارشناسی فعال است اما باید ارتباط بازرگانان با تجارت خارجی تسهیل شود.