همشهری آنلاین: نیروهای ارتش لبنان در پی تحرکات رژیم صهیونیستی در مرز با فلسطین اشغالی به حالت آماده باش درآمدند.

مرز لبنان و فلسطين اشغالي

به گزارش ایرنا، ارتش لبنان با مشاهده تحرکات نظامیان صهیونیست، در منطقه نزدیک به خط آبی ترسیم شده از سوی سازمان ملل، نیروهای خود را در منطقه مرزی مقابل شهرک «میس الجبل» در جنوب لبنان تقویت کردند.

این آماده باش در پی آن بود که نظامیان رژیم صهیونیستی بدون آنکه طرف لبنانی حاضر باشد، مشغول قرار دادن شاخص های فلزی و نوار رنگی در کنار خط آبی و در داخل سرزمین های اشغالی بودند که با حضور نیروهای ارتش لبنان، سربازان اسرائیلی چند متر عقب کشیدند.

دیشب هم خبرنگار شبکه «المنار» وابسته به حزب الله خبر از تقویت حضور نیروهای ارتش لبنان در نزدیکی منطقه «کروم الشراقی» در نزدیکی میس الجبل داد و گفت که حدود ۴۰ نظامی دشمن صهیونیستی به دنبال سلاح های گم شده دو نفر از اسرائیلی ها هستند.

تارنمای روزنامه «یدیعوت آحارونوت» رژیم صهیونیستی دیشب گزارش داد که سلاح دو سرباز صهیونیستی در نزدیکی مرز با لبنان به سرقت رفته است.

رسانه های صهیونیستی هم خبردادند: وقتی نظامیان صهیونیست صبح شنبه به منطقه ای باز در نزدیکی «الجلیل» و مرزهای لبنان رسیده اند، در این منطقه مستقر شدند و در این حین سلاح دو نفر از آنان از نوع «MAG» به سرقت رفت.

این رسانه های صهیونیست افزودند که نیروهای ارتش اسرائیل اقدام به بازرسی منطقه کردند اما از سلاح ها خبری نبود و دژبانی نیروهای مسلح و پلیس آن رژیم تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند.

رسانه های صهیونیست مدعی شدند که بعد از تحقیقات مشخص شده که یک موتور سوار زمانی که از منطقه تجمع نظامیان عبور می کرده، در شرایطی که به خاطر مه دید آنها کاهش یافته بوده، سلاح ها را برداشته و از صحنه گریخته است اما نظامیان اسرائیلی پس از گذشت دو ساعت فهمیده اند که سلاح هایشان مفقود شده است.

یک منبع امنیتی صهیونیست ها این حادثه را به شدت خطرناک ارزیابی کرده چراکه به امنیت شخصی و امنیت نظامیان وابسته است.

ارتش رژیم صهیونیستی از سه شنبه گذشته با ادعای کشف و انهدام تونل های منتسب به حزب الله در مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان عملیاتی موسوم به «سپر شمال» را آغاز کرده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم روز پنج شنبه در حالی که به همراه سفرای مقیم تل آویو از مرزهای شمالی فلسطین اشغالی بازدید می کردند، تهدید کرد که ممکن است با هدف انهدام کامل تونل ها، نیروهای این رژیم وارد خاک لبنان شوند.

در پی حضور ارتش لبنان، همچنین نظامیان اسرائیلی اقدام به برچیدن سه خط از حسگرهای حرکتی کردند که دیروز آنها را در منطقه میان خود با لبنان کار گذاشته بودند.

علاوه بر اینکه در سایه نگاه نیروهای ارتش لبنان و یونیفل، بولدزرهای اسرائیلی به فاصله حدود ۴۰ متری مقابل میس الجبل مشغول به کار شد.

واحد «رسانه جنگ» مقاومت، دیروز (شنبه) خبر داده بود که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در کنار نوار مرزی اقدام به نصب حسگرهای حرکتی کرده اند که با نزدیک شدن نیروهای ارتش لبنان به آن ها، دیروز اقدام به تیراندازی هوایی کرده بودند.

همچنین رسانه جنگ روز گذشته تصویری از پشت سر دو نظامی صهیونیست منتشر کرد که در حال بازرسی هستند.

این دو رخداد (سرقت سلاح اسرائیلی ها و عکس مقاومت از پشت سر آنها) از شنبه شب به دستمایه شوخی و طنز لبنانی ها تبدیل شده است.

برخی تحلیلگران نظامی، این دو رویداد را مساوی با یک پیروزی برای حزب الله بدون شلیک حتی یک گلوله ارزیابی می کنند.

رژیم صهیونیستی که از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۷۹ بخش هایی از لبنان را در اشغال داشت، پس از ۱۸ سال مقاومت مجبور به عقب نشینی از لبنان شد. در سال ۱۳۸۵ نیز در جنگی ۳۳ روزه نتوانست کاری از پیش ببرد و در برابر مقاومت رزمندگان حزب الله شکست سنگینی متحمل شد.

کد خبر 424954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha