گروه سیاسی: هزاران نفر از نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه در تهران و همزمان در بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک کشور، در راهپیمایی‌های برنامه‌ریزی شده و خودجوش اعتراض و انزجار خود را نسبت به رفتار جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار‌ غزه اعلام و خواستار توجه هرچه بیشتر مجامع بین‌المللی به ویژه مسلمانان و سران کشورهای اسلامی نسبت به اوضاع این روزهای فلسطین شدند.

در پی شدت یافتن حملات رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم و بی‌پناه فلسطین و جلوگیری از رساندن مایحتاج مردم، هزاران تن از نمازگزاران تهرانی با حضور در راهپیمایی و حرکت به سوی میدان فلسطین، این جنایات را شدیدا محکوم و با مردم فلسطین همدردی کردند.[جزئیات بیشتر]

پس از این راهپیمایی عده‌ای از دانشجویان در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایت صهیونیست‌ها در مقابل سفارت فلسطین واقع در خیابان فلسطین تجمع کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز چهارشنبه گذشته با راهپیمایی و حضور در میدان فلسطین جنایات اخیر اسرائیل را محکوم کرده بودند.

هولوکاست واقعی در غزه

سپاه پاسداران هم در اطلاعیه‌ای ضمن محکومیت شدید جنایات رژیم صهیونیستی، نسبت به وقوع هولوکاست واقعی در غزه هشدار داد.

جهاد دانشگاهی نیز در بیانیه‌ای با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نواز غزه و همدردی با ملت و دولت مظلوم فلسطین، اعلام کرد: آماده‌اند تا با پیروی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به ملت مظلوم فلسطین یاری رسانند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حزب اعتدال و توسعه هم با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن فجایع غزه، با بیان اینکه فلسفه دفاع ما از مردم فلسطین نه بر مبنای منافع زودگذر اقتصادی و سیاسی بلکه بر مبنای اصولی تغییرناپذیر در دین مبین اسلام استوار بوده است، می‌افزاید: آن چه اکنون در غزه می‌گذرد بی‌تردید مصداقی است از تقابل همیشگی ظالم و مظلوم که به ویژه در سرزمین فلسطین سال‌هاست جریان دارد.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ هم در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بیانیه‌ای صادر کرد.

اعتراض صدها دانشجو

صبح روز پنجشنبه هم جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران، با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران جنایات صهیونیست‌های غاصب علیه مردم بی‌دفاع فلسطین به ویژه جنایات اخیر در غزه را محکوم کردند.

به گزارش همشهری، این تجمع از سوی بسیج دانشجویی و انجمن و اتحادیه‌های دانشجویی دانشگاه‌های علامه، تهران، علم و صنعت و دانشگاه آزاد اسلامی و پایگاه بسیج دانشجویی شهید یاسینی برگزار شد.

دانشجویان همچنین پلاکارد و پارچه ‌نوشته‌هایی در محکومیت جنایات اسرائیل در دست داشتند.

پلاکاردهایی از تصاویر مردان و زنان شهید فلسطینی که در حملات انتحاری در مقابل رژیم صهیونیستی شهید شده بودند نیز در دست دانشجویان دیده می‌شد. به گزارش فارس، این تجمع با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

در بخشی از این بیانیه خطاب به سران کشورهای مسلمان آمده است: آیا با محکومیت لفظی می‌توان کاری انجام داد؟ آیا بدون برخورد جدی و محکم با این زاییده استکبار می‌توان کمکی به مردم غزه کرد؟ آیا واقعا فکر می‌کنید با همکاری در روند سازش صهیونیست‌ها دست از سر مردم فلسطین برخواهند داشت؟

تجمعات دیگر

به گزارش مهر، بیش از 300 نفر از زنان تهرانی هم به همراه کودکان خود ظهر روز پنجشنبه با تجمع در مقابل دفتر یونیسف سازمان ملل در تهران ضمن اعلام همبستگی و همدردی با درد و رنج کودکان و زنان آواره فلسطینی اقدام جدی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی را در توقف ددمنشی‌های اشغالگران قدس خواستار شدند.

بر اساس این گزارش، همچنین بیش از 500 نفر از اعضای تشکل‌های مردمی زنان به صورت خود جوش با حضور در مقابل دفتر مرکزی سازمان ملل در تهران ضمن اعتراض به مجامع بین‌المللی در مقابل جنایات صهیونیست‌ها علیه ساکنان بی‌دفاع غزه اقدام مؤثر این سازمان‌های بین‌المللی را در توقف جنایات رزیم غاصب صهیونیستی خواستار شدند.

اظهارات خطیب تهران

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: مسئله فلسطین، مسئله روز ماست زیرا اگر هر دلی نسبت به آن به درد نیاید سنگدل است.[در همین ارتباط]

کد خبر 42628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز