شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: صنعت هوایی کشور باید همزمان با افزایش ایمنی، بزرگتر شود.

محمد رحمتی، وزیر را و ترابری روز شنبه 6 بهمن 86، در چهارمین همایش ایمنی هوانوردی، با بیان این جمله، بر ضرورت ارتقای ایمنی و سلامت در تردد ناوگان مسافری جاده‌ای و هوایی تاکید کرد و ایمنی را مهمترین اولویت در توسعه صنعت هوانوردی کشور دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر،رحمتی به افزایش 10 تا 15 درصدی تعداد صندلی‌های پرواز در هر سال اشاره کرد و افزود: ‌صنعت هوایی کشور باید همزمان با افزایش ایمنی، بزرگتر شود.
وی با بیان اینکه هواپیماسازی کشور باید حضور خود را در صنعت هوانوردی بیشتر کند، افزود: صنعت هوایی ایران می‌تواند تجارب ارتقای ایمنی پرواز را در اختیار بخش‌های دیگر حمل و نقل قرار دهد.

رحمتی با اشاره به گسترش فرهنگ ایمنی در صنعت هوایی و جاده‌ای کشور تصریح کرد:‌ استفاده از تجارب کشورهای مختلف و دستاوردهای علمی در صنعت هوایی باید در دستور کار قرار گیرد.

وزیر راه با اشاره به برخی مشکلات تشکیل و تاسیس شرکت‌های هواپیمایی گفت: ‌نباید در تشکیل این شرکت‌های به غوغاسالاری‌ها توجه کرد.
رحمتی با تاکید بر اینکه بخش هوایی کشور می‌تواند نوک پیکان ایمنی، آموزش و الگوساز در نظم و انضباط و رعایت استاندارد باشد، افزود: ‌باید با گسترش فرهنگ ایمنی، رضایت مشتریان را افزایش دهیم.

وی درباره توسعه ناوگان هوایی و ارتقای امینی گفت:‌ از مدیران صنایع هوایی انتظار داریم با استفاده از فناوری‌های جدید، رفتار ایمن را در صنعت هوایی به نمایش گذارند.
وزیر راه و ترابری با اشاره به ضرورت رعایت استانداردهای هوایی در شرکت‌های هواپیمایی گفت:‌ صنعت هواپیمایی و هوانوردی با ظرفیت سازی های متفاوت و افزایش سرمایه‌گذاری می‌توانند ایمنی پرواز و رضایت مشتریان را افزایش دهند.

وزیر راه و ترابری با اشاره به کاهش تلفات جاده‌ای در سال گذشته و کنترل آن در سال جاری گفت: با ادامه روند کنونی، تلفات جاده‌ای امسال در مقایسه با سال گذشته 18 درصد کاهش می‌یابد.

کد خبر 42653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز