گروه اجتماعی: سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حرکتی سنجیده برای کسب مقبولیت در بین فرهنگیان تهدید کرد اگر مطالبات فرهنگیان در امر برگزاری انتخابات قبلی پرداخت نشود، این وزارتخانه از نظر سازمانی به برگزاری انتخابات کمک نخواهدکرد.

علیرضا علی احمدی، یکشنبه شب در حاشیه نشست مدیران مناطق 27 گانه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در جمع خبرنگاران در باره حضور فرهنگیان در برگزاری انتخابات اسفند ماه امسال گفت: امسال نسبت به سال گذشته تغییراتی در نوع نیروهایی که فراخوان می‌شود، ایجاد شده است.

وی افزود: از نیروهای داوطلب برای کمک به امر برگزاری انتخابات ‌ استفاده می‌کنیم.
علی احمدی، در حالی این سخنان را می‌گوید که وی در واپسین روز هفته گذشته توسط رئیس‌جمهوری برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مورد مطالبات فرهنگیان گفت: تمام مطالبات فرهنگیان در بهمن ماه پرداخت می‌شود.

وی افزود: پرداخت حقوق دبیران حق‌التدریس، اضافه‌کاری نیروهای خرید خدمتی و سرانه‌های مدارس ‌از عمده مطالبات فرهنگیان کشور است.

علی‌احمدی اظهار داشت: مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان از دولت، در قالب سهام به‌طور یک جا پرداخت می‌شود.

وی افزود: سهام عدالت فرهنگیان واجد شرایط در ۱۵ استان، در ایام دهه فجر واگذار می‌شود.

علی‌احمدی با تأکید بر این که پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریس از اولویت‌های آموزش و پرورش است، تصریح کرد: با تلاش‌هایی که در دولت نهم صورت گرفته، تقریبا همه مطالبات فرهنگیان که از حدود 10 سال قبل جمع شده بود، تنها در 2سال 84 و 85 پرداخت شده است.

وی با بیان این که در سال‌جاری، آموزش و پرورش دو هزار و 100 میلیارد تومان کسری بودجه جاری داشت که یک هزار و 100 میلیارد تومان آن مستقیما تأمین شد، یادآوری کرد: مطالبات جزئی‌ای مربوط به قبل از سال 86 وجود دارد که هنوز پرداخت نشده و در تلاش برای تأمین هرچه سریع‌تر آن هستیم.

کد خبر 42770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز