همشهری آنلاین: کودکان تهرانی با حضور در مرقد حضرت امام خمینی(ره) و اهدا تاج گل با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شماری از اعضاء مراکز فرهنگی، هنری کانون تهران به نمایندگی از سوی کودکان ایرانی با حضور در این مکان و خواندن بیانیه‌ای ضمن گرامی داشتن یاد رهبر فقید انقلاب، برای فلسطین و لبنان صلح و آزادی آرزو کردند.

در این بیانیه که در آستانه آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی توسط یک کودک تهرانی و از سوی کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر خوانده شد، آمده است: این روزها یادآور ایامی است که تو [حضرت امام خمینی(ره)] با یاد جد بزرگوارت امام حسین(ع)، ملت دلیر ایران را پیروزی نوید می‌دادی و ما امروز مقابل آستان مبارک شما می‌ایستیم و مشتهایمان را گره می‌زنیم تا لحظه لحظه مانند رود به حافظه جهان جاری شود و پیام‌آور صلح و آزادی در کوچه‌های غریب لبنان و فلسطین باشیم.

 در بخش دیگری از این بیانیه از زبان کودکان ایرانی آورده شده است: ما همچون پدران مبارزمان می‌ایستیم و شانه‌های ظلم را بر شانه‌های خاک می‌ساییم تا یادمان باشد حماسه حسینی را در قیام عاشورا و حماسه حسینی را در قیام پنجاه و هفت.

 در مراسم اهدا تاج گل به مرقد مطهر حضرت امام که صبح روز 8 بهمن برگزار شد همچنین یکی از کودکان تهرانی شعری را به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی قرائت کرد.

 گفتنی است در این آیین علاوه بر کودکان عضو مراکز و مسؤولین و کارکنان کانون جمعی از کودکان و نوجوانان عضو مراکز حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز حضور داشتند. تصاویری از این مراسم را اینجا ببینید.

کد خبر 42859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز