همشهری آنلاین: نوبت اول طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در جنوب شرق کشور از ۶ بهمن آغاز شد و نوبت دوم آن چهارم تا هشتم اسفندماه اجرا می‌شود.

تزريق واكسن فلج اطفال

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون وزیر بهداشت، با اشاره به اقدامات موثر و موفق وزارت بهداشت در حوزه واکسیناسیون، اظهار داشت: طی ۲ دهه اخیر ایران، همگام و همزمان با سایر کشورها در ریشه کنی بیماری‌های واگیر و واکسیناسیون اقدام کرده و امروزه به طور قابل ملاحظه‌ای بیماری‌های واگیر ریشه کن شده است.

علیرضا رئیسی، با اشاره به موفقیت ایران در ریشه کنی آبله از سال ۸۸ تاکنون، گفت: پوشش بالای واکسیناسیون فلج اطفال موجب شد تا بیماری فلج اطفال به میزان ۹۹ درصد در سطح دنیا ریشه کن شود.

رئیسی با بیان اینکه میزان بروز بیماری فلج اطفال در سه کشور نیجریه، افغانستان و پاکستان بیشتر است، گفت: ۷۵ تا ۷۹ مورد بیماری فلج اطفال مشاهده شده در دنیا مربوط به ۲ کشور افغانستان و پاکستان هستند و علی‌رغم مجاورت ایران با این ۲ کشور، خوشبختانه به دلیل اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون به موقع، شاهد ابتلا به بیماری فلج اطفال در کشور نبوده‌ایم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال، گفت: به دلیل همجواری ایران با کشورهای افغانستان و پاکستان و خطر بازگشت ابتلا به بیماری فلج اطفال از این کشورها به منطقه جنوب شرقی کشور، طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در ۲ نوبت با فاصله یک ماهه در این منطقه انجام می‌شود و گروه هدف در این طرح ۸۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال هستند و طرح به صورت مراجعه خانه به خانه انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: نوبت اول طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در منطقه جنوب شرقی کشور از ۶ بهمن آغاز می‌شود و نوبت دوم آن نیز چهارم تا هشتم اسفندماه اجرا خواهد شد.

رئیسی تصریح کرد: برای ساکنین مناطق شمالی کشور که میزبان مهاجرین خارجی در شهرهای خود هستند نیز طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال انجام می‌شود؛ همچنین این طرح برای کودکان زیر ۵ سال که مادران آن‌ها در زندان‌ها هستند اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار نیروی انسانی در این طرح دخیل هستند، افزود: واکسن‌های مصرفی در این طرح تولید داخل است و در تامین واکسن هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: حدود ۱۸ سال است که هیچ گزارشی مبنی بر ابتلا به بیماری فلج اطفال در کشور گزارش نشده است، اما به منظور ریشه کنی کامل این بیماری و حفاظت از عملیات ریشه کنی فلج اطفال انجام شده در گذشته، طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در منطقه جنوب شرقی کشور انجام خواهد شد.

کد خبر 429750

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha