همشهری آنلاین: انیمیشن سینمایی «بنیامین» صبح روز دوشنبه ۱۵ بهمن در قالب ویژه‌برنامه «سیمرغ و پروانه‌ها» با حضور جمعی از هنرمندان سینمای کودک و نوجوان در سینما ماندانا به نمایش درآمد.

عمو قناد و ايل بيگي در سيمرغ و پروانه ها

به گزارش ستاد خبری «سیمرغ و پروانه‌ها»، حبیب ایل‌بیگی (قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی)، ابراهیم شفیعی، نعیمه نظام‌دوست، محسن عنایتی و تینا هاشمی (صداپیشه انیمیشن بنیامین) در سومین جشن سیمرغ و پروانه‌ها حضور داشتند و مجید قناد مجری برنامه بود.

بخش اول برنامه به همخوانی سرود جمهوری اسلامی با حضور بچه‌ها و سپس اجرای آهنگ سلام با حضور عمو مهرداد اختصاص داشت و در ادامه قناد خطاب به حاضران در سالن سینما ماندانا گفت: خدا را شکر می‌کنم که ‌همزمان با جشنواره فیلم فجر فیلم‌های سینمایی برای بچه‌ها نمایش داده می‌شود. شخصیت‌های انیمیشن با اجرای دوبلورها صداگذاری می‌شوند و امروز جمعی از آنها مهمان ما هستند.

پس از اجرای آهنگ ایران سالار عقیلی با همخوانی دانش‌آموزان، هنرمندان روی صحنه آمدند و نظام‌دوست به بچه‌ها گفت: وقتی وارد سالن شدم، آقای قناد من را به دلیل تغییر وزن زیاد نشناختند، شاید اینجا بهتر باشد به شما بگویم که ورزش کنید، سینما بروید، غذای مناسب بخورید تا سالم‌تر بمانید. او در ادامه بخشی از نقش خودش را در محله گل و بلبل برای بچه‌ها اجرا کرد.

شفیعی، دیگر بازیگر این سریال هم با ابراز خوشحالی از حضور کنار بچه‌ها و فیلم دیدن با آنها افزود: امیدوارم هر چه زودتر مشکل پخش محله گل و بلبل حل شود و شما بچه‌ها بتوانید ۷۰ قسمت این سریال را ببینید. در ادامه از عنایتی، کارگردان انیمیشن بنیامین و ایل‌بیگی، قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی برای بریدن کیک ۴۰ سالگی انقلاب دعوت شد. سپس کودکان و نوجوانان با در دست داشتن پرچم ایران، سرود ای ایران را خواندند.

ویژه‌برنامه سیمرغ و پروانه‌ها با همراهی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، سازمان سینمایی، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی برای دومین سال پیاپس با هدف حمایت از تولید و اکران آثار کودک و نوجوان در جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود. امسال پنج فیلم «لکنت»، «آخرین داستان»، «بنیامین»، «ضربه فنی» و «پاستاریونی» برای بچه‌ها و خانواده‌هایشان اکران می‌شود.

کد خبر 430743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha