همشهری آنلاین: در تاریکخانه واتیکان کتابی ۵۷۰ صفحه‌ای از یک روزنامه‌نگار فرانسوی است که ادعا می‌کند چهار کشیش از هر پنج کشیش حاضر در کلیسای کاتولیک گرایش‌های همجنسگرایانه دارند.

كشيش هاي كاتوليك در واتيكان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، «در تاریکخانه واتیکان» چهارشنبه هفته آینده همزمان به هشت زبان و در ۲۰ کشور منتشر می‌شود تا واقعیت‌هایی تکان‌دهنده از درون دنیای کلیسای کاتولیک در دسترس مردم قرار دهد. فردریک مارتل چهار سال برای نوشتن این کتاب وقت گذاشته و روایتی تکان‌دهنده و مستند از فساد و دورویی در قلب واتیکان ارائه کرده است که شاید بنیان‌های کلیسا را در اروپا و آمریکا به لرزه درآورد. بر این اساس، ۸۰ درصد کشیش‌های کاتولیک همجنسگرا هستند، حتی اگر آن را به زبان نیاورند یا نشانه‌هایش را بروز ندهند.

مارتل که روزنامه‌نگار است و دوره‌ای مشاور دولت فرانسه هم بوده، برای فراهم آوردن پژوهش‌های مورد نیاز کتاب ۵۷۰ صفحه‌ای خود ۱۵۰۰ گفتگو انجام داده است؛ ۴۱ کاردینال، ۵۲ اسقف اعظم یا اسقف، ۴۵ سفیر پاپ یا مقام رسمی دیپلماتیک، ۱۱ نیروی نظامی واتیکان یا گارد سوئیسی و بیش از ۲۰۰ کشیش و دانشجوی علوم مذهبی روایت‌های خود را از فساد اخلاقی کلیسا و واتیکان در اختیار نویسنده «در تاریکخانه واتیکان» قرار داده‌اند.

شرکت بریتانیایی بلومزبری که ناشر کتاب مارتل است، قصد دارد آن را همزمان با افتتاح کنفرانسی درباره آزار جنسی در واتیکان روانه بازار کند؛ رویدادی که صدها کشیش و مقام رسمی به دعوت عالی‌ترین نهاد اداره‌کننده کلیسای کاتولیک در آن گرد هم می‌آیند. «در تاریکخانه واتیکان؛ قدرت، همجنسگرایی، دورویی» در دو نسخه جلد سخت و کیندل در سایت‌های معتبر از جمله آمازون عرضه و پیش‌فروش آن آغاز شده است.

یکی از رمزهایی «تاریکخانه» که بسیاری از گفتگوشوندگان در صحبت‌های خود به آن اشاره کرده‌اند، یک قانون نانوشته است؛ هر چه یک مقام کلیسا نفرت خود را نسبت به همجنسگراها بیشتر نشان بدهد، احتمال اینکه خودش همجنسگرا باشد بیشتر است. بر اساس آنچه در تبلیغات بلومزبری آمده، کتاب رازهایی درباره تجرد، نفرت از زن و توطئه علیه پاپ فرانسیس را برملا می‌کند؛ فرهنگی پنهانکارانه که از مدارس مذهبی آغاز می‌شود و تا بالاترین مقام‌های واتیکان نفوذ می‌کند.

هفته آینده صدها مقام ارشد کلیسای کاتولیک از بیش از ۱۰۰ کشور به رم می‌آیند تا در کنفرانسی چهار روزه درباره آزار جنسی شرکت کنند. همزمان شدن انتشار کتاب «در تاریکخانه واتیکان» با این کنفرانس می‌تواند توجه مردم جهان به ویژه مسیحیان کاتولیک را به هر دو موضوع بیشتر کند.

کد خبر 431618

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha