همشهری‌آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران از تصویب نهایی بودجه شهرداری در سال ۹۸، به مبلغ ۱۸ هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان خبر داد.

محسن هاشمي

به گزارش شهرنوشت،  محسن هاشمی در حاشیه صد و سی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که جلسه چهارشنبه ۱۵ اسفند، بسیار پربار بود و لایحه بودجه شهرداری تهران در سال ۹۸ به تصویب رسید، اظهار کرد: در جلسات شورا بودجه نهایی شهرداری تهران در سال ۹۸ را ۱۸ هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان اعلام کردیم که در آن سهم شرکت‌ها و سازمان‌ها ۵ هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.  

هاشمی با اشاره به دستور جلسه دیگر شورای شهر تهران عنوان کرد: استفساریه شهرداری درباره مصوبه موسوم به «برج باغ» موضوع دیگری بود که در صحن شورای شهر بررسی شد. کمیسیون معماری و شهرسازی و محیط زیست و سلامت به دقت روی این موضوع کار کرده بودند و در حین بررسی بیش از ۱۲ پیشنهاد از سوی اعضا شورای شهر مطرح و تک تک آن‌ها بررسی شد.  

رئیس شورای اسلامی شهر تهرن با بیان این‌که اسفساریه شهرداری به زودی پاسخ داده می شود، عنوان کرد: پاسخ به این استفساریه وضعیت ۴۷۳ پرونده‌ای را که معطل مانده بودند، مشخص می‌کند و آن‌ها از بلاتکلیفی خارج خواهند شد. شهرداری باید سریع‌تر این موضوع را بررسی و وضعیت سرمایه‌گذاران را مشخص کند.  

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها به صورت جز به جز در صحن شورای شهر بررسی نشد، گفت: ۴۳ شرکت و سازمان وجود دارد و به همین دلیل ما کلیات بودجه در این خصوص را مطرح کردیم و گفتیم اگر پیشنهادی وجود دارد اعلام کنند، اما چون پیشنهادی مطرح نشد کلیات آن را به رای گذاشتیم.  

به گفته او، عدد ۵ هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان مربوط به هزینه خود شرکت‌هاست و در بودجه شهرداری تهران برای آن‌ها ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده.  

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که چند درصد کل بودجه مربوط به حوزه حمل و نقل است، اعلام کرد که ۳۰ درصد بودجه شهرداری تهران در سال ۹۸ به حوز حمل و نقل تعلق دارد.  

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که در نهایت چه کسانی می‌توانند پروانه ساخت و ساز در باغات خود را دریافت کنند، گفت: کسانی که قبل از مصوبه شورا در تاریخ ۹۶/۱۲/۲۲ به آن‌ها اجازه ساخت و ساز داده شده بود، می‌توانند تنها نسبت به ساخت‌وساز اقدام کنند.

کد خبر 433862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha