وی تاکید کرد درصورتیکه فعالیت این شرکتها نیازمند مجوز وزارت ارتباطات است، صدا وسیما تبلیغ یا فعالیت آنها را سریعا متوقف کند.
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، پیامکهای ارزش افزوده از آن دست مباحثی هستند که هر بار از آن سخن به میان میآید، توجه زیادی را جلب میکند چون مبتلابه آن زیاد است. ماجرای تقابل با این پیامکهای مزاحم مدتهاست در سازمان تنظیم مقررات رادیویی مورد بررسی قرار میگیرد اما هنوز هم تعداد شاکیان دریافت پیامکهای ارزش افزوده، چشمگیر است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز چهارشنبه در توئیتر خود نسبت به صدا و سیما و خبری که شب گذشته از تلویزیون پخش شد، واکنش نشان داد.
محمدجواد آذری جهرمی در این خصوص نوشت: شرکتهای ارزش افزوده و USSD مجوزی از وزارت ICT ندارند و فعالیت آنها مطابق قانون تجارت است.
وی ادامه داد: اگر آنگونه که در بخشهای خبری دیشب سیما طرح شد، فعالیت آنها باید با اخذ مجوز از وزارت ICT باشد، مطابق مصوبه ۱۹۲کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تبلیغ یا فعالیت آنها سریعا در صدا و سیما متوقف گردد.
- مصوبه ۱۹۲ کمیسیون تنظیم مقررات چیست؟
به گزارش ایرنا، مصوبه ۱۹۲ کمیسیون تنظیم مقررات در تاریخ ۳۰ خردادماه ۱۳۹۳، به چگونگی دستورالعمل نحوه تبلیغات و اطلاعرسانی دارندگان پروانه و ارایه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات اشاره دارد.
بر اساس این مصوبه تمام دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات موظفند در درخواستهای خود برای کلیه تبلیغات اعم از تبلیغات در بیلبوردها، رسانههای جمعی، تبلیغات اینترنتی و امثالهم، نام کامل شرکت مندرج در پروانه، شماره پروانه، مرجع صدور پروانه، موضوع پروانه، قلمرو فعالیت، شماره تلفن حداقل یکی از دفاتر مرکزی و پشتیبانی و نشانی پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی را به نهاد، سازمان و یا شرکت ارائه کننده تبلیغات ارائه دهند.
* تمامی دارندگان پروانه موظفند:
در صورت درخواست برای تبلیغات با نام تجاری، قبلاً مراتب را به سازمان اعلام کنند.
در تبلیغات رادیویی و تلویزیونی خود، خلاصه موضوع پروانه و مرجع صدور آن را اعلام کنند.
در تبلیغات مکتوب خود اعم از تبلیغات در بیلبوردها، جراید و اینترنت، نام کامل شرکت مندرج
در پروانه، شماره پروانه، مرجع صدور پروانه، قلمرو فعالیت، شماره تلفن حداقل یکی از دفاتر مرکزی و پشتیبانی و نشانی پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خود را با فونت مناسب و کاملاً شفاف و خوانا اعلام کنند.
در تابلوهای شرکت و نمایندگیهای مجاز نام کامل شرکت مندرج در پروانه، شماره پروانه، مرجع صدور پروانه و نشانی پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خود را درج کنند.
در سربرگهای شرکت و نمایندگیهای مجاز نام کامل شرکت مندرج در پروانه، شماره پروانه، مرجع صدور پروانه و شماره تلفن حداقل یکی از دفاتر مرکزی و پشتیبانی و نشانی پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خود را اعلام کنند.
ملزم به ایجاد پایگاه اطلاع رسانی و درج نام کامل شرکت مندرج در پروانه، شماره پروانه، مرجع صدور پروانه، قلمرو فعالیت، شماره تلفن حداقل یکی از دفاتر مرکزی و پشتیبانی و همچنین اطلاعاتی از قبیل آدرس دفاتر مرکزی و شعب نمایندگیها و دفاتر فروش، نمونه قرارداد مشترکین تایید شده از سوی سازمان، توافقنامه سطح خدمات، نوع خدمات و تعرفه آنها و لینک سامانه ۱۹۵در پایگاه اطلاعرسانی هستند.
مجاز به هیچگونه فعالیت ضد رقابتی در تبلیغات خود نیستند.
تخلف از اجرای مفاد این دستورالعمل به منزله عدم ایفای تعهدات پروانهای خواهد بود.
مرجع تفسیر این دستورالعمل صرفاً کمیسیون است.
نظر شما