چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

به هموطنانی که هنوز از پس‌لرزه‌های احتمالی بحران پودر شوینده یک ماه پیش نگرانند مژده می‌دهیم که با استناده به گفته‌های تولید کنندگان، خطر رفع شده و جای نگرانی نیست

سید مصطفی مقدسی دبیر شورای تولیدکنندگان پودر، در گفت و گو با همشهری، گزارش‌های اخیر از ادامه افزایش غیر واقعی قیمت این محصول را تکذیب می‌کند و می‌گوید: آمارهای وزارت بازرگانی و شورای تولیدکنندگان پودر حکایت از افزایش سرعت تولید، توزیع و کاهش قیمت در بازار سیاه دارد.

به گفته مقدسی خبر تخلیه کالا‌های ذخیره شده در انبار کارخانه‌های پودرشوینده هم صحت ندارد، چون اساسا امکان ذخیره چنین کالای حجیمی به صورت کلان وجود ندارد. نایب رئیس انجمن صنایع شوینده می‌گوید: کارخانه‌ها تنها امکان انبار تولید 2 تا 3 روز خود را دارند.

به عبارت دیگر اصولا انبارسازی عمده‌ای صورت نگرفته بود که امروز تخلیه هم شده باشد. او با اشاره به پرداخت یارانه به میزان توافق شده، از افزایش 54درصدی تولید خبر می‌دهد و می‌افزاید: با توافق وزارتخانه‌های بازرگانی، صنایع و تولیدکنندگان، میزان تولید از هزار تن در روز به 2هزارتن افزایش یافته تا عرضه و تقاضا در جامعه به توازن برسد.

کد خبر 43653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز