طبق برآوردهای IDTECHEX تا سال 2015 حدود 400 میلیارد لیبل RFID برای کالاهای مصرفی تولید خواهد شد که ارزش بازار جهانی آن معادل 25 میلیارد دلار خواهد بود. در واقع لیبلهای RFID در آینده نزدیک بر روی اکثر کالاها در سوپرمارکتها نصب خواهد شد.
اقلام دارایRFID از هزینههای دارندگان برندها خواهند کاست و کار کنترل محصولات موجود را سریعتر خواهند کرد. تریلیاردها تگ در همه جا به کار گرفته خواهد شد و در واقع هر کالایی بر روی خود آنتن خواهد داشت که یا بر روی بسته لمینیت شده و یا با جوهرهای هادی بر روی بسته چاپ شده است. استفاده از تکنیک موسوم به مایکرو اینک جت هم برای کاربرد مدارهای RFIDرایج خواهد شد.
کدهای پنهان چاپی موجود بر روی محصولات میتوانند قیمتها را بر مبنای زمان، هوا و درخواست تغییر دهند و اینها فقط آغازی بر عصر جدید بستهبندی است. حتی اسکرینهای چاپی قابل انعطاف میتوانند نحوه استفاده از محصول را به صورت فیلم نمایش دهند و حتی تبلیغات را به همراه صدا به نمایش درآورند.
قابلیت ردیابی، شناسایی و ضد جعل بودن نیز میتواند جزو ارمغانهای تکنولوژیهای جدید برای دستاندرکاران چاپ و بستهبندی باشد