همشهری آنلاین: کارخانه جدید تولید داروهای جامد اکتوور (اکتوور۲) همزمان با ولادت با سعادت حضرت ولیعصر(عج) به عنوان پیشرفته‌ترین واحد تولید قرص و کپسول ایران با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.

افتتاح كارخانه توليد قرص

به گزارش همشهری آنلاین، این کارخانه که با وجود  موانع و محدودیت‌های تحریم با مشارکت کمپانی Merck آلمان احداث شده از ظرفیت تولید سالانه ۶ میلیارد عدد قرص و کپسول برخوردار است و می‌تواند نیاز ایران و منطقه به داروهای این کمپانی را تامین کند.

 این کارخانه به جدیدترین و پرسرعت‌ترین دستگاه‌های پرس قرص و بسته‌بندی مجهز است و تولید آزمایشی آن از اواخر سال گذشته آغاز شده است.

کارخانه داروسازی اکتوور۲ در شهرک صنعتی بهارستان استان البرز ساخته شده است و دارای بیش از ۱۰ هزار متر مربع زیربنا،  ۴۲۰۰ متر مربع کلین روم (اتاق تمیز) و سه خط گرانولاسیون، ۶ خط تولید قرص و کپسول و ۵ خط بسته بندی پرسرعت است.

ویژگی منحصر به فرد کارخانه اکتوور۲، سیستم کاملا بسته و کنترل شده انتقال مواد و تولید آن است که تمام پارامترهای محیطی از قبیل اختلاف فشار، دما و ... در آن با پیشرفته ترین تجهیزات و سیستم‌های روز دنیا کنترل می‌شود.

گروه دارویی اکتوور در حال حاضر در تامین بیش از ۱۹۰ قلم دارو در ۱۴ حوزه درمانی بیماران قلب و عروق، سرطانی، پیوند، ام اس، اعصاب، داخلی، زنان و بیماری‌های خاص فعالیت داشته و از ظرفیت تولید بیش از ۷ میلیارد عدد قرص و کپسول و حدود ۱۰۰ میلیون آمپول، سرنگ از پیش پر شده، ویال تزریقی و لیو فیلیزه برخوردار است و در سه سال گذشته موفق به احداث، تجهیز و بهره برداری از بیش از ۳۰ هزار متر مربع فضای تولیدی جدید شده است.

کد خبر 437916

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha