شهادت هنر مردان خداست و شهدا در دوران خودشان جنگیدن در راه خدا برای حفاظت از تمامیت ارضی کشور را به‌عنوان بهترین انتخاب برگزیدند.

یادواره شهدا و حضور حناچی شهردار

همزمان با ماه مبارک رمضان، برای زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا و تکریم خانواده‌های آنها مراسم یادواره هزار شهید سرافزار منطقه ۱۰ از سوی شهرداری این منطقه در مجتمع فرهنگی و هنری غنی‌پور برگزار شد.

«پیروز حناچی‌» در این مراسم به موضوع اهمیت حفظ وحدت میان مردم اشاره ‌کرد و آن را مهم‌ترین رمز مقاومت مردم دوران سخت دفاع‌مقدس دانست. شهردار تهران گفت: «صبر خانواده‌های شهدا در این ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی همیشه زبانزد است. چراکه هر میزان ما تلاش کنیم هرگز نمی‌توانیم ذره‌ای از رنجی که این خانواده‌های عالی‌رتبه در فراق عزیزانشان تحمل می‌کنند درک و جبران کنیم. » در این مراسم جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، شهردار تهران «پیروز حناچی» و حجت‌الاسلام «ابوترابی‌فرد» امام‌جمعه تهران، «حسین بحیرایی» شهردار منطقه ۱۰و جمعی از فرماندهان سپاه حضور داشتند.

شهردار منطقه۱۰ زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا را از تأکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و ادامه دادن راه آنها را وظیفه تک تک افراد جامعه دانست.  همچنین در ادامه مراسم حجت‌الاسلام «ابوترابی‌فرد» انتخاب شهدا برای مبارزه در راه خدا را انتخابی شایسته عنوان کرد و گفت: «این شهدای عالیقدر اگر امروز زنده بودند، دوران کهولت و پیری را سپری می‌کردند. اما اگر انتخاب آنها در آن دوران لقاء‌الله ‌نبود، ایران امروز ما موقعیتی متفاوت داشت و ممکن بود نامش از نقشه جغرافیا و حتی دنیا حذف شود و هویت دینی ما از میان می‌رفت. در واقع این شهدا بودند که باعث حفظ خاک کشور شدند. »

همچنین درپایان این مراسم از خانواده شهیدان مجتبی، داود و فرخ باقری‌زند، شهیدان مجید، مهدی و اسماعیل شهیدی، محمد، احمد و قاسم دستجردی و سایر شهیدان و جانبازان جنگ و مدافعان حرم منطقه ۱۰تجلیل به عمل آمد.  

کد خبر 442385

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha