همشهری آنلاین: دانشمندان انگلیسی و آمریکایی اعلام کردند می‌خواهند در پروژه‌ای مشترک مدارگرد تحقیقاتی جدید به سوی ماه اعزام کنند و با استفاده از شلیک چند بسته به سطح ماه تجهیزات آزمایشگاهی خود را در سطح آن مستقر کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس این مدار گرد جدید قطعات موشک‌مانندی به سطح ماه شلیک خواهد کرد تا به دانشمندان به تحقیق درباره ماه کمک کند.

ناسا و مرکز ملی فضایی انگلیس در این باره در بیانیه‌ای اعلام کردند پروژه مشترک آن‌ها که MoonLITE نام دارد شامل فرستادن یک ماهواره در مدار ماه است. قرار است هنگامی که این مدارگرد در مدار ماه قرار گرفت چند بسته که در آن‌ها تجهیزات آزمایشگاهی قرار دارد به سطح ماه شلیک شود.

دانشمندان معتقدند این پروژه می‌تواند اطلاعات مهمی در باره ساختار ماه مانند اندازه هسته آن و فعالیت‌های زلزله‌ای آن در اختیار دانشمندان قرار دهد.

این پروژه همچنین این امکان را می‌دهد که دانشمندان شبکه ارتباطی فضایی را که بعدها با فرستادن کاوشگران روباتیک و یا انسان‌ها به فضا مورد استفاده قرار خواهد گرفت آزمایش کنند.

این بیانیه در حالی صادر شده است که یک روز پیش از آن دولت بریتانیا اعلام کرد در سال 1986 از تعقیب طرح اعزم کاوشگر سرنشین دار به فضا دست کشیده است. با این حال یان پترسون وزیر فضای بریتانیا اعلام کرد دولت این کشور طرح‌های بزرگی برای انجام کاوش‌های فضایی در 10 تا 20 سال آینده دارد که هر دو گزینه کاوشگر‌های روباتیک و سرنشین‌دار در آن‌ها مدنظر گرفته شده است.

کد خبر 44389

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز