آزاده مختاری: جوان گروگان پس از آنکه از مخفیگاه گروگانگیرانش که مجهز به دوربین مداربسته بود گریخت، با پلیس تماس گرفت و راز آدم ربایی 15 روزه را فاش کرد.

ساعت 22 دهم بهمن ماه، پس از آنکه هواپیمای پرواز شیراز- تهران بر زمین نشست، یکی از مسافران این پروازکه پسر یک بازاری  تهرانی بود سوار بر خودروی خود به سوی خانه‌ پدری‌اش در شمال تهران به راه افتاد اما وقتی به حوالی مینی سیتی رسید، ناگهان 3 سرنشین یک خودرو پژو 405 که لباس یکی از ارگانهای نظامی را به تن داشتند راه وی را سد کردند.

سرنشینان خودرو به این بهانه که مرد جوان مزاحم دختری شده و این دختر از وی شکایت کرده است، وی را به زور سوار خودروشان کردند.

لحظاتی بعد مردان ناشناس با تهدید مرد جوان به وی گفتند حاضرند در مقابل گرفتن چند میلیون تومان پول، وی را آزاد کنند و به این ترتیب جوان ربوده شده را مجبورکردند با برادرش تماس بگیرد و از وی بخواهد مبلغ درخواستی آنها را به محل قراری که تعیین می‌کنند برساند.

وقتی برادر30 ساله در سرقرار حاضرشد، آدم ربایان او را نیز با تهدید سوار خودرو کردند و به طرف مخفیگاه مجهزی که در اطراف پونک آماده کرده بودند به راه افتادند و سپس آنها را با دست و پای بسته در اتاقی که به دوربین‌های مداربسته مجهز بود زندانی کردند.

15 روز اسارت

ساعاتی بعد از این آدم ربایی، گروگانگیران با پدر 2 جوان ربوده شده تماس گرفته و به وی گفتند اگر تکلیف اختلاف مالی‌ای که با یکی ازشرکای خود دارد را روشن نکند، فرزندانش را به قتل می‌رسانند.

با تماس تلفنی گروگانگیران، کارآگاهان اداره یازدهم آگاهی – مبارزه با آدم‌ربایی‌– عملیات اطلاعاتی برای ردزنی گروگانگیران   را آغاز کردند اما بعد از این تماس‌ اولیه، ارتباط دیگری از سوی گروگانگیران برقرار نشد و به این ترتیب ردیابی ربایندگان با مشکل مواجه شد.

درحالی که تحقیقات پلیسی برای نجات 2 برادر ادامه داشت، عصر25 بهمن ماه، جوانی هیجان زده با مرکز فوریت‌های پلیس 110 تماس گرفت و گفت: وی  بعد از15 روز اسارت از دام ربایندگانش گریخته ولی جان برادرش که در اسارت آنها است در خطر است.

این مرد جوان به کارآگاهان گفت: با وجود اینکه محل نگهداری وی و برادرش، مجهز به دوربین مداربسته بوده است و گروگانگیران به این شیوه تمامی حرکات آنها را تحت نظر داشته‌اند اما وی توانسته با استفاده از غفلت نگهبانان از مخفیگاه بگریزد  و با رفتن به خانه همسایه کناری، با پلیس تماس بگیرد.

وقتی مشخص شد این جوان یکی از برادران ربوده شده است، کارآگاهان اداره 11 آگاهی، عملیات ویژه‌ای را برای دستگیری متهمان آغاز کردند و با راهنمایی مرد جوان مخفیگاه آدم ربایان را به محاصره درآوردند.

لحظاتی بعد در عملیاتی ضربتی گروگان جوان آزاد شد و ماموران پلیس زوج جوانی را که نگهبان مخفیگاه بودند دستگیر کردند.

سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی معاون جنایی پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبربه گفت: تلاش کارآگاهان برای دستگیری طراح این نقشه ودیگرهمدستانش دراجرای این آدم ربایی انتقام‌جویانه ادامه دارد.

کد خبر 44461

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز