چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

گروه حوادث: نقشه پزشک جوانی که توسط مردی مسلح ربوده شده بود، راز گروگانگیری مسلحانه را بر ملا کرد.

آخرین بیمارکه مطب را ترک کرد، پزشک جوان از مطبش خارج شد و سوار خودرواش شد اما هنوز درست روی صندلی جابه جا نشده بود که سردی لوله سلاحی را در پشت سرش احساس کرد. صورتش را که برگرداند، مرد جوانی را دید که در صندلی عقب دراز کشیده بود و با تهدید اسلحه از وی می‌خواست ماشینش را روشن کند و به طرف یکی از شهرک‌های صنعتی اطراف اراک به راه بیفتد. تهدید مرد ناشناس آنقدر جدی بود که ناخواسته ماشین را روشن کرد و به راه افتاد.

مسافت زیادی را طی نکرده بود که پزشک جوان از دور خودروی گشت پلیس را دید.بلافاصله فکری به ذهنش رسید و با روشن و خاموش کردن چراغ‌های ماشین طوری که مرد مسلح متوجه نشود به ماموران پلیس علامت داد.

با مشاهده این صحنه، ماموران خودروی مرد جوان را زیر نظر گرفتند و با دیدن مرد مسلح که در صندلی عقب نشسته بود به راننده دستور ایست دادند.

پس از توقف خودرو، مرد مسلح که با دیدن خودروی پلیس غافلگیر شده بود بلافاصله پیاده شد و پس از تیراندازی به سوی ماموران پا به فرار گذاشت اما دقایقی بعد با شلیک چند تیر هوایی متوقف و دستگیر شد.

او که افشین نام دارد، پس از انتقال به اداره آگاهی به ربودن پزشک جوان اعتراف کرد و گفت: مدت‌ها بود که مرد پزشک را می‌شناختم و می‌‌دانستم وضع مالی خوبی دارد. برای همین تصمیم گرفتم با ربودن او دست به اخاذی از خانواده‌اش بزنم. برای اجرای این نقشه سلاحی تهیه کردم و پس از چند روز کشیک دادن مقابل مطب مرد پزشک، فهمیدم او غروب‌ها پس از ترک مطبش، تنها به خانه برمی‌گردد. ساعاتی قبل با استفاده از شاه‌کلید در خودروی این مرد را باز کرده و خودم را در صندلی عقب مخفی کردم.

هنوز هوا تاریک نشده بود که او از مطبش خارج شد و زمانی که سوار ماشینش شد با اسلحه وی را تهدید کردم قصد داشتم او را به محلی در یکی از شهرک‌های صنعتی اطراف اراک که از قبل در نظر گرفته بودم ببرم و پس از تماس با خانواده‌اش نقشه اخاذی را عملی کنم که با حضور ماموران نقشه‌ام ناکام ماند.

سرهنگ صالحی- رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی- با بیان این خبر گفت: پس از اعترافات متهم، وی با قرار قانونی روانه بازداشتگاه شد و تحقیقات تخصصی از او ادامه دارد.

کد خبر 44880

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز