به گزارش روابط عمومی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، «پیمان سنندجی» گفت: در روند نوسازی مینیبوسهای فرسوده طی دو سال گذشته تمامی مینیبوسهای پایتخت با ون و تاکسی جایگزین شدند. با توجه به ظرفیت به وجود آمده برای تامین مینیبوس، احیا و راهاندازی خطوط مینیبوس شهر تهران در دستور کار قرار گرفت.
سنندجی از شناسایی ۴۸ خط مینیبوس در سطح شهر تهران خبر داد و تصریح کرد: ۱۱۷ دستگاه مینیبوس خریداریشده در خطهای راهاندازی شده مینیبوس بهکارگرفتهشدهاند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران اعلام کرد: ۳ خط مینیبوس در محورهای میدان شهید کلاهدوز - بلوار هجرت، میدان رسالت - کوهک، پایانه مترو وردآورد - دانشگاه صنعتی شریف راهاندازی شدهاند.
سنندجی افزود: ۱۳ دستگاه اتوبوس دوکابین جدید خریداریشده در خط ۱ و ۷ سامانه اتوبوسهای تندرو بهکارگیری شدهاند. اتوبوسهای تندرو نقش بسیار پررنگی در جابهجایی شهروندان دارند، بهگونهای که روزانه بیش از ۳۰۰ هزار مسافر توسط خط ۷ و ۲۵۰ هزار مسافر بهوسیله خط ۱ BRT جابهجا میشوند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران درخصوص درخواست شهروندان مبنی بر فعال کردن سیستمهای خنککننده بیآرتیها گفت: تمامی اتوبوسهای دوکابین سامانه تندرو، مجهز به کولر و سیستم خنککننده هستند و تنها ٧٠٠ دستگاه اتوبوس تککابین در پایتخت کولر ندارند.
به گفته سنندجی تمامی اتوبوسها در ابتدای خط با کولر روشن حرکت میکنند، اما ممکن است در حین حرکت به دلیل فرسودگی و حجم فشار وارده، کولر آن خراب شود که در این موارد نیز نمیتوان در لحظه اتوبوس را از خط خارج کرد و باید تا پایان خط ادامه مسیر داده و سپس از خط خارج شود.
نظر شما