سرهنگ محمد اقبالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چندی است که بازی مریم در بین نوجوانان و جوانان دست به دست میشود در حالیکه از اثرات مخرب آن اطلاعی ندارند.
وی اضافه کرد: سال گذشته شاهد آن بودیم که چگونه بازی نهنگ آبی در بین مردم به سرعت شناخته شد و تعداد بسیاری از مردم که بیشتر آنان نوجوانان بین ۱۳ تا ۱۸ سال بودند جان خود را با این بازی از دست دادند.
رئیس پلیس فتا البرز ادامه داد: بازی نهنگ آبی اپلیکیشن و برنامه خاصی نداشت و در آن مراحل بازی طی پیامهایی به کاربران ارسال میشد اما در بازی «مریم» برنامههای کاربردی خاصی وجود دارد که با متاسفانه در مارکتهای معروفی همچون «گوگل پلی» و «آپ استور» به راحتی در اختیار افراد قرار گرفته است.
اقبالی افزود: به دلیل دسترسی راحت به این برنامه به طور قطع افراد بیشتری تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت که نیاز است تا برای جلوگیری از آسیبها ی احتمالی، خانوادهها آن را شناخته و از گرایش فرزندان خود به آن جلوگیری کنند.
رئیس پلیس فتا البرز گفت: اصلیترین شباهتی که باعث میشود بازی مریم و نهنگ آبی هر دو در دسته بازیها ی خطرناک قرار گیرند، ایجاد ترس، دلهره، وحشت و تهدید کاربر است؛ ولی برخلاف بازی نهنگ آبی که هیچ گیم پلی خاصی در محیط بازی وجود نداشت و مراحل بازی نهنگ آبی در قالب یک سری دستورات در طی ۵۰ روز متوالی به صورت نوشتاری به کاربر داده میشد، در بازی مریم شاهد یک گیم پلی و خط سیر داستانی هستیم.
اقبالی گفت: داستان بازی از آنجایی شروع میشود که یک دختر جنگ زده ۹ ساله به نام مریم در جنگل گم شده است و از کاربر درخواست میکند تا او را به خانهاش برساند، اما در طی مسیر اتفاقات وحشتناکی را تجربه خواهد کرد که هیجان زیادی را به کاربر در حین اجرای بازی وارد میکند.
رئیس پلیس فتا استان البرز اظهار داشت: در ابتدای بازی اطلاعات مختلفی از کاربر درخواست میشود که از جمله آنها میتوان به اسم کاربر، آدرس و اجازه دسترسی به صفحات مجازی اشاره کرد.
اقبالی گفت: تا زمانی که کاربر این اطلاعات را وارد نکند، اجازه بازی به او داده نخواهد شد، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که این بازی دسترسیها ی مختلفی را در گوشی های تلفن همراه درخواست میکند و میتواند به اطلاعات واقعی افراد تا حد زیادی دست پیدا کند.
وی خاطر نشان کرد: آنچه سبب می شود این بازی را در زمره بازیهای خطرناک قرار داد، اتفاقاتی است که ممکن است بعد از اتمام بازی، گریبانگیر کاربر شود که به عنوان نمونه، پس از اتمام بازی، حدود ساعت سه بامداد، یک شماره ناشناس با کاربران تماس خواهد گرفت و عبارتی را به معنی اینکه «ما با تو هنوز کار داریم» به صورت رباتی پخش میکند و این عمل تکرار میشود و هر بار صداهای عجیبی برای کاربر پخش میکند تا کاربر را مجاب کند که او جن زده شده است.
وی اظهارداشت: گیم پلی بازی «مریم» بیشتر در رابطه با ارواح سرگردان و اجنه بوده و همین موضوع سبب میشود تا کاربرانی که دارای سن کمتر هستند، بیشتر وحشت زده شده و در طی تماسهای مختلف و گاه و بی گاه بازی نیز به آنها القاء می شود که با اجنه در ارتباط هستند که متاسفانه این موارد در نهایت منجر میشود تا کاربر دچار وحشت شده و دست به کارهایی همچون خودکشی بزند.
نظر شما