فصلنامه علمی – ترویجی «رسانه» به صاحب امتیازی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فصلنامهای تخصصی در زمینه وسایل ارتباطجمعی است، که با هدف بازتاب پژوهشها، تجربهها، دستاوردهای نو و رهیافتهای سودمند علمی در حوزة تخصصی وسایل ارتباطجمعی، به ویژه مطبوعات، از سال ۱۳۶۹ تا کنون به صورت پیوسته منتشر شده است.
رسانه طی دو دهه انتشار مستمر، به عنوان نخستین و مهمترین بازتاباننده پژوهشها، تجربیات و دستاوردهای ارتباطات در کشور و جهان، نزد استادان، صاحبنظران و دانشجویان سطوح مختلف در رشتههای علوم ارتباطات اجتماعی، جایگاهی ویژه یافته است.
این فصلنامه از سال ۱۳۸۳ با تغییر قطع و اندازه و اختصاص مطالب هر شماره به موضوعی خاص، تاکنون به موضوعهایی مانند «مطالعات انتقادی در ارتباطات»، «سیاستگذاری و برنامهریزی ارتباطی»، «رسانهها، حوزه عمومی و دموکراسی»، «مطبوعات عامهپسند»، «آموزش روزنامهنگاری»، «پژوهشهای ارتباطی»، «جامعه اطلاعاتی»، «رسانهها و فرهنگ»، «سواد رسانهای»، «رسانهها و دین»، «مدیریت رسانهها»، «روشهای کیفی پژوهش در ارتباطات»، «روزنامهنگاری بحران» و «زبان و رسانهها» پرداخته است
- اهداف فصلنامه
*بسترسازی و توسعه گفتمانهای علمی حوزه ارتباطات و رسانه
*نشر نتایج پژوهشهای نظاممند ومسألهمحور در حوزه رسانه
*نشر نظریهها و دستاورهای علمی – پژوهشی در حوزه ارتباطات و رسانهای
*تلاش در جهت رفع نیازهای علمی و تخصصی کشور در زمینه ارتباطات و رسانه
*فراهم نمودن زمینه تعامل علمی و عملی در حوزه رسانه
نظر شما