سحر وحدت- خراسان رضوی- خبرنگار: یکی از بحث‌های مهم در حوزه آموزش و پرورش بهسازی مدارس فرسوده و تجهیز و به‌روزرسانی کلاس‌های درسی مطابق با استاندارد است.

مدارس فرسوده

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرساله تعداد زیادی از کلاس‌های درسی را بهسازی، تجهیز و به‌روزرسانی کرده و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد. در حال حاضر ۳۰ درصد مدارس استان خراسان رضوی فرسوده هستند که بهسازی و تجهیز آنها اعتبار ٥٠ هزارمیلیاردی می‌خواهد و خیران نقش بسزایی در تکمیل این پروژه‌ها دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی با تاکید بر این‌که حدود ۳۰ درصد مدارس استان فرسوده هستند و باید با استانداردهای جدید مطابقت داده و بهسازی شوند، گفت: اعتبار مورد نیاز برای بهسازی این مدارس حدود ۵ هزار میلیارد تومان است که به هیچ عنوان بدون مشارکت خیران تامین آن امکان‌پذیر نیست.

«جاسم حسین‌پور» افزود: با کمک خیران مدرسه‌ساز استان خراسان رضوی در مهر سال جاری ۹۰۰ کلاس درس از فضاهای آموزشی تکمیل و به آموزش و پرورش و دانش‌آموزان تحویل داده می‌شود. وی با بیان این‌که خیران مدرسه‌ساز استان هرساله حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به ایجاد فضاهای آموزشی و پرورشی کمک می‌کنند، ادامه داد: درحال حاضر حدود ۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام در دست اجرا در استان داریم. وی همچنین از جذب ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سال جاری خبر داد.

کد خبر 446866

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha