سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: علیرضا جمشیدی سه‌شنبه (30 بهمن) درنشست خبری خود به سؤالات خبرنگاران درباره سایت توهین کننده به بیت امام، دستگیری دو فعال حقوق زنان و موضوع سنگسار پاسخ داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سخنگوی قوه قضائیه گفت: اهانت به شخصیت های نظام به ویژه بیت حضرت امام (ره) به هیچ وجه قابل قبول نیست و قوه قضائیه در واکنش به این اهانت‌ها به وظیفه خود عمل خواهد کرد.
 
علیرضا جمشیدی گفت: وب سایتی که اخیرا این اهانت ها را مطرح کرده بود بلافاصله پس از درج مطالب و حتی قبل از اقدام هیات سه نفره وزارت ارشاد بسته شد. سخنگوی قوه قضائیه گفت: گردانندگان این وب سایت احضار شده اند وپرونده آنان در حال بررسی است.

وی افزود: در آستانه انتخابات باید فضا را آرام نگه داریم و بنابر این تخریب نامزدها، طرح تهمت ها، تشویش اذهان عمومی، هتاکی به نامزدها و نشر اکاذیب از جمله مواردی است که با آن برخورد می شود.

جمشیدی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در زمینه اظهارات رئیس قوه قضائیه مبنی بر این که این قوه باید از طرح های ملی و سرمایه گذاران حمایت کند اما بعضی قضات جلوی اجرای این طرح ها را می گیرند گفت: منظور رئیس قوه قضائیه آن است که بسترهای امن که در آن سرمایه گذاری رشد کند فراهم شود و ضروری است تمهیداتی اندیشیده شود که از جمله آن ها صدور قرار متناسب است و صدور این قرار طبق قانون وظیفه قضات است.

وی افزود: قرار صادر شده در جرایم اقتصادی و در زمینه های تولیدی باید به گونه ای باشد که موجب بسته شدن کارخانه ها و مراکز تولیدی نشود و بنابراین قضات باید قرارهای خود را طوری صادر کنند که کشور و سرمایه گذاری صدمه نبیند همان طور که در آیین نامه آیین دادرسی هم به این موضوع توجه شده است.

جمشیدی افزود: در این جا دو استثنا وجود دارد؛ یکی در زمینه جرایمی است که به سلامت جامعه و دیگری به امنیت جامعه صدمه می زند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه درباره پرونده سنگسار دختری 14 ساله در زاهدان توسط پدرش، دستگیری دو فعال حقوق زنان که به جمع آوری یک میلیون امضا اقدام کرده اند و نیز شخصی که علیه همسر خود شکایت کرده است تا او را سنگسار کنند پرسید که سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ درباره پرونده مطرح شده در زاهدان گفت: هنوز این پرونده در دادسرا مطرح نشده است که بتوانیم اطلاعاتی در این زمینه کسب کنیم.

وی همچنین به نقل از معاون دادستان درباره پرونده دو نفر فعال حقوق زنان گفت: بازداشت این افراد در مراحل اولیه قرار دارد و به نظر می رسد که آنان در دو سه روز آینده آزاد شوند.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره احتمال صدور رای سنگسار در کرج یا شهریار گفت: این پرونده در مراحل نهایی قرار ندارد و حکم قطعی صادر نشده است.

جمشیدی درباره قتل کودکی در کیش گفت: این کودک نه ساله را افرادی با مقاصد سودجویانه برای دریافت 15 میلیون تومان از مقابل منزلش ربودند اما قبل از آن که نامه ای به پدرش برای وصول پول ارسال کنند به قتل می رسد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: این پرونده در مراحل رسیدگی نهایی قرار دارد و حکم قصاص برای افراد مجرم صادر شده و این حکم در انتظار اجراست.

کد خبر 44743

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز