شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
۰ نفر

امیرحسین اعظمی: استقلال تهران روز پنجشنبه در یک بازی دوستانه برابر بادران قرار گرفت و در نهایت با نتیجه ۲-۴میهمان خودش را شکست داد.

فوتبال استقلال

آندره‌آ استراماچونی سرمربی آبی‌ها، تیمش را با ترکیب حسینی (مهدی نوراللهی ۴۵)، وریا غفوری، محمد دانشگر (میلاد باقری ۷۸)، سیاوش یزدانی (شاهین طاهرخانی ۴۵)، میلاد زکی‌پور(عارف غلامی ۴۵)، مسعود ریگی، آرش رضاوند (فرشید باقری ۶۵)، داریوش شجاعیان، علی دشتی(سینا خادم‌پور ۸۳)، فرشید اسماعیلی (مهدی قائدی ۵۹)و دیاباته (مرتضی تبریزی ۵۹) به میدان فرستاد.

استقلال در حالی به این پیروزی دست پیدا کرد که ابتدا با نتیجه دو بر صفر از حریف دسته اولی‌اش عقب بود. نکته مهم در این بازی نمایش نه چندان مطمئن خط دفاعی استقلال برابر بادران بود و شاگردان استراماچونی اشتباهات زیادی برابر بادران داشتند. سمت چپ استقلال هم پاشنه آشیل این تیم است و هر دو گل بادران از این سمت زده شد.

میلاد زکی‌پور تنها دفاع چپ استقلال است که نمایش ضعیفی در این بازی داشت، استراماچونی در این بازی از عارف غلامی در دفاع چپ استفاده کرد که البته این بازیکن نمایش چندان خوبی نداشت. عمق دفاع استقلال هم با زوج دانشگر و یزدانی چندان مطمئن نشان نداد ولی این امیدواری وجود دارد که آنها شرایط بهتری پیدا کنند. با این حال خط هافبک و حمله استقلال شرایط بهتری داشت و استراماچونی هم در این بازی از اکثر نفرات تیمش استفاده کرد.

  • شجاعیان در نقش پلی‌میکر

داریوش شجاعیان هافبک تکنیکی استقلالی‌ها در سومین سال حضور در جمع آبی‌پوشان شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند. سرمربی ایتالیایی استقلال برخلاف شفر و منصوریان، از این بازیکن نه در پست وینگر بلکه در پست هافبک شماره ۱۰ استفاده می‌کند؛ پستی که باعث شده تا شجاعیان این روزها یکی از بهترین‌های استقلال باشد.

داریوش که در غیاب پاتوسی و یا جانشین او مسئولیت حضور در این پست را پذیرفته، در دیدارهای دوستانه استقلال بسیار موفق ظاهر شده و در کنار دیگر توانایی‌های خود مانند قدرت حمل توپ و یا پاس‌های دقیق، با دوندگی بالا در کنار دشتی و اسماعیلی خط میانی استقلال را بسیار مستحکم کرده است. شجاعیان در بازی دوستانه استقلال و بادران هم عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشت.

  • امیدوار به درخشش تبریزی و دیاباته

در بازی با بادران ابتدا شیخ دیاباته در ترکیب ثابت قرار گرفت و این بازیکن در نیمه اول با یک چرخش به موقع و ضربه‌ای مطمئن دروازه میهمان را باز کرد. مرتضی تبریزی اما در نیمه دوم و نزدیک به ۳۵ دقیقه فرصت داشت تا برای استقلال مؤثر واقع شود و البته این کار را به بهترین شکل با گلزنی انجام داد و توانست ارسال باقری را به موقع قطع کند تا از رقابت با شیخ جا نماند. تبریزی نشان داد که شرایط خوبی دارد ولی به‌نظر می‌رسد دیاباته نیاز به آمادگی بدنی بیشتری دارد. سرمربی آبی‌ها در فصل جدید امیدوار به درخشش این دو مهاجم است.

  • گلزنی فرشید باقری

فرشید باقری بعد از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت طولانی و از دست دادن فصل بدنسازی چند روزی است به تمرینات گروهی استقلال اضافه شده است و شرایط بازگشت به میادین را پیدا کرده است. باقری در بازی برابر بادران نامش در ترکیب ابتدایی قرار نداشت اما در اواسط نیمه دوم وارد زمین شد و توانست روند بازی را تغییر بدهد؛ او در شرایطی وارد زمین شد که بازی با نتیجه ۲بر ۲در جریان بود اما به محض ورود به زمین پاس گل سوم تیمش را داد و در ادامه خودش گل چهارم استقلال را زد. باقری در بازگشت از دوران مصدومیت رفته‌رفته به روزهای اوج خود برمی‌گردد و به مهره ثابت خط هافبک استقلال تبدیل خواهد شد.

  • خوش‌وبش کاظمی و استراماچونی

پیش از آغاز بازی، آندره‌آ استراماچونی سرمربی و زرینچه سرپرست تیم استقلال به سمت فرهاد کاظمی رفته و به او خوش‌آمد گفتند. سرمربی بادران به سرمربی ایتالیایی استقلال گفت: «خوشحالیم مربی بزرگی چون شما در ایران حضور دارد و هدف‌مان این بود که از تجربیات شما استفاده کنیم. امیدوارم در مسئولیتی که در این تیم بزرگ دارید، موفق باشید. » استراماچونی نیز پس از صحبت‌های کاظمی گفت: «من خیلی خوشحالم این جملات را از شما می‌شنوم و تنها مربیان باتجربه چنین جملاتی به‌کار می‌برند. در مورد شما از پرسنل تیم سؤال کردم و گفتند که مربی‌ کارنامه‌دار و با تجربه‌ای در فوتبال ایران هستید. »

کد خبر 449328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha