دکتر نفیسه فیاض‌بخش* جبهه متحد اصولگرایان (6+5) صرفاً متشکل از تعدادی از طیف‌ها و گروه‌‌های سیاسی اصولگرایان است و از جامعیت کارشناسی و کارآمدی لازم برخوردار نیست.

لیست نمایندگان تهران باید در بر گیرنده افراد صاحب‌نظر، کارشناس و متخصص در تمامی عرصه‌‌های سیاسی، اجتماعی، حقوقی، اقتصادی و... باشد که جبهه متحد اصولگرایان نتوانسته است در لیست خود از توانمندی کارشناسان و صاحب‌نظران مجرب استفاده کند.
به همین دلیل و به منظور تثبیت اصولگرایی و جذب آحاد مردم به مبانی اصولگرایی ائتلاف فراگیر اصولگرایان که در بر دارنده توانمندی‌‌های افراد صاحب صلاحیت است اعلام موجودیت کرد. حضور آحاد مردم در انتخابات مجلس هشتم امری حیاتی است و این ضرورتی است که به جهت تثبیت امنیت عمومی و ثبات بین‌المللی نباید نادیده انگاشته شود. اما فهرست 6+5 به دلیل ساختار محدودی که دارد تنها نمایانگر تعدادی از اقشار اصولگراست و نمی‌تواند افزایش مشارکت عمومی را به میزان قابل توجه در بر داشته باشد. ائتلاف فراگیر به منظور بهره‌گیری از سلایق مختلف و پر کردن ظرفیت اقبال مردم و افزایش مشارکت اقشار مختلف مردمی تصمیم به اعلام موجودیت گرفت تا نشان دهد دایره اصولگرایی تنگ نیست زیرا مجلس به نیروهای کارآمدی نیاز دارد که مقبولیت بیشتری داشته باشند. ائتلاف فراگیر اصولگرایان قصد انشعاب در بین اصولگرایان را ندارد و برعکس به منظور تثبیت اصولگرایی شکل گرفت. از جمله اولویت‌های برنامه‌های ائتلاف فراگیر اصولگرایان تثبیت و گسترش عدالت میان اقشار مختلف جامعه، توسعه عدالت‌محور، کارایی و رشد اقتصادی و عدالت اجتماعی است.
بدیهی است ارتقای سطح دانش و توسعه بر مبنای دانش نیز از برنامه‌های اصلی ائتلاف است. با توجه به تصویب سیاست‌های کلان اصل 44 در مجلس شورای اسلامی برای تحقق این سیاست‌ها نیاز به اصلاح تعدادی از قوانین داخلی در کشور وجود دارد که به نظر ما مجلس هشتم باید برای آن برنامه‌ریزی کند. قوانین مربوط به تجارت، گمرک، کار، بانکداری اسلامی، بورس و مالیات‌ها از جمله مواردی است که قطعاً باید متناسب با سیاست‌های کلان اصل 44 اصلاح شود و ساز و کار جدیدی پیدا کند.
ائتلاف فراگیر اصولگرایان کاملاً مستقل است و هیچ‌گونه وابستگی گروهی از جمله به دولت ندارد. متأسفانه آفتی که به‌طور کلی احزاب را تهدید می‌کند سهم‌خواهی است که هر حزبی در چارچوب افراد خاص خودش فکر کند و دایره را باز نبیند که متأسفانه 6+5 با این آفت مواجه شده است اما ائتلاف فراگیر اصولگرایان تصمیم گرفته است به سهم‌خواهی در بین 6+5 پایان دهد.

* استادیار دانشگاه و نماینده دوره چهارم، پنجم و هفتم مجلس شورای اسلامی

کد خبر 45053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز