یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: معاملات بورس تهران در روز یکشنبه 5 اسفند 86، با رشد 2.4 واحدی شاخص بورس به پایان رسید.

پس از اتمام معاملات شاخص بورس(قیمت و بازده نقدی) تحت تاثیر معاملات فولاد مبارکه و چادرملو، رقم 35 هزار و 994 واحد را نشان می‌داد.

در این روز شاخص عملکرد تالار اصلی با 10.6 واحد افزایش به 8 هزار و 911 واحد رسید و شاخص صنعت هم 6 دهم واحد افزایش نشان داد. اما شاخص عملکرد تالار فرعی تنها شاخصی بود که سیری نزولی داشت و با 13.4 واحد افت به 11 هزار و 98 واحد بازگشت.

بیشترین افزایش قیمت در بورس اوراق بهادار تهران، امروز مربوط به شرکت‌های شیمی داروئی داروپخش، نگین طبس، لاستیکی سهند، سازه پویش و ایران مرینوس بود و شرکت‌های سیمان مازندران، فولاد خوزستان، تکنوتار و دشت مرغاب هم با بیشترین کاهش قیمت مواجه شدند.

از سوی دیگر طی داد و ستدهای امروز مشخص شد بیشترین حجم دستور خریدهای صادر شده مربوط به سهام دارویی لقمان، سایپا، توسعه معادن روی، پتروشیمی فارابی و سرمایه گذاری توسعه صنعتی بوده است.

همچنین بیشترین دستور فروش‌ها امروز توسط کارگزاران بورس برای سهام سرمایه‌گذاری بوعلی، پتروشیمی اصفهان و سرمایه گذاری غدیر در سیستم‌های رایانه‌ای وارد شد.

بورس تهران در روز یکشنبه 5 اسفند با جابجایی بالغ بر 35 میلیون سهم به ارزش 129.8 میلیارد ریال به کار روزانه خود پایان داد.

کد خبر 45101

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز