مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

راضیه شعبانی-  البرز- خبرنگار: شنا از جمله ورزش‌هایی است که مورد علاقه بخش زیادی از جامعه است تا جایی که برخلاف برخی رشته‌ها که با علاقه‌مندان محدود و سالن‌های معدود روبه‌روست، استخرها در البرز از تعداد بالایی برخوردارند.

نارضایتی بانوان از وضعیت استخر‌های استان

با این وجود این ورزش که در میان بانوان از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است، با محدودیت‌هایی که دارد، گلایه‌مندی بسیاری از بانوان را به همراه داشته است.

  • تمیز نبودن استخرها

یکی از بانوان که از کم‌توجهی مسئولان ورزشی استان نسبت به وضعیت استخرها گلایه‌مند است، می‌گوید: این روزها با وجود پیشرفت‌های بسیاری که از سوی بانوان کسب شده، اما گویا مسئولان به فعالیت‌های ورزشی بی‌توجهند. «کیمیا راد» ادامه می‌دهد: شنا رشته‌ای است که برای عموم جامعه هم به صورت تفریحی و هم حرفه‌ای مورد توجه واقع شده که همین موضوع ضرورت نظارت بر سالن‌های اختصاصی آن یا درواقع استخرها را نمایان می‌کند.

راد می‌گوید: علی‌رغم این‌که تعداد استخرهای استان بسیار است و در تمامی مناطق استخر وجود دارد، اما از نظر کیفیت و به‌ویژه نظافت دارای بدترین شرایط هستند. وی ادامه می‌دهد: همیشه سئانس بانوان و آقایان درست پشت سر هم است و هیچ وقتی برای نظافت نمی‌ماند. بارها به مدیریت استخرها هم مراجعه کرده‌ایم، اما تنها پاسخی که می‌شنویم آن است که این موضوع به دلیل شلوغی استخرهاست. این شهروند کرجی می‌افزاید: شلوغی سئانس‌ها نمی‌تواند دلیلی برای بی‌توجهی  به نظافت استخر باشد، چراکه در صورت نادیده گرفته شدن این موضوع امکان بروز هرگونه بیماری برای مراجعان استخرها وجود دارد.

  • سئانس‌های محدود برای بانوان

دیگر شهروند کرجی که از سئانس‌های محدودی که برای بانوان در نظر گرفته شده، ناراضی است، می‌گوید: بارها برای مراجعه به استخرها با درهای بسته مواجه شده‌ایم. «مرضیه فاطمی» ادامه می‌دهد: همیشه سئانس‌هایی را از صبح تا ظهر به بانوان اختصاص می‌دهند که نه‌تنها بانوان شاغل، بلکه بانوان خانه‌دار هم نمی‌توانند از آن سئانس‌ها استفاده کنند.

وی می‌افزاید: تنها چند استخر در استان به بانوان اختصاص یافته است که آنها هم از نظر نظافت به‌شدت وضعیت نابسامانی دارند. این بانوی کرجی ادامه می‌دهد: تمامی این موضوعات در حالی است که نه‌تنها سئانس‌های ویژه‌ای از ساعات غروب و شب به آقایان اختصاص دارد، بلکه روزهای تعطیل از جمله جمعه‌ها هم بانوان حق استفاده از بیشتر استخرها را ندارند.

  • نبود نظارت

یکی دیگر از شهروندان کرجی می‌گوید: یک‌بار که به یکی از استخرهای ویژه بانوان مراجعه کردم متاسفانه دیدم که فردی فرزند خود را با پوشک به درون آب استخر آورده است. «منیژه عرب» ادامه می‌دهد: وقتی این صحنه را مشاهده کردم، از دیگران شنیدم که این چندمین بار است که این اتفاق در همان استخر می‌افتد و گویا هیچ‌کس هم به این موضوع رسیدگی نکرده است.

  • هزینه‌های نامتعارف برای آموزش شنا

هزینه‌های نامتعارف و شناور آموزش شنا که یکی از رشته‌های پرطرفدار ورزشی به شمار می‌رود، از دیگر مسائلی است که از سوی بانوان مطرح شده است تا جایی که یکی از بانوان کرجی می‌گوید: با توجه به علاقه‌ای که به این رشته داشتم تصمیم گرفتم به صورت حرفه‌ای شنا را یاد بگیرم. «مهین قربانی» می‌افزاید: وقتی به چند استخر مراجعه کردم با قیمت‌های متفاوتی روبه‌رو شدم که نکته قابل توجه هم در کنار قیمت‌های متفاوتی که اعلام کرده بودند، قیمت‌های نامتعارف بعضی از استخرها بود که ضرورت هرچه بیشتر نظارت بر استخرها را بیش از پیش نمایانمی‌کند.

  • افتتاح ۲ استخر در البرز

با وجود تمامی مشکلات مطرح‌شده از سوی بانوان، اما مدیر کل ورزش و جوانان البرز رفع بخش اعظمی از این مسائل را معطوف به افتتاح ۲ استخر در استان می‌داند و می‌گوید: ۲ استخر به‌تازگی در البرز افتتاح شده است و سعی داشتیم با افتتاح این استخرها بخش اعظمی از مشکلات ورزش بانوان را حل کنیم. «امیر غفرانی» با بیان این‌که یکی از استخرهای افتتاح‌شده در کرج است، ادامه می‌دهد: این استخر که در ورزشگاه انقلاب کرج با مشارکت بخش خصوصی به متراژ ۱۲۰۰ مترمربع واقع شده، از امکانات ویژه‌ای برخوردار است. وی می‌افزاید: با توجه به تاکیدی که برای ورزش بانوان داریم، در این استخرها هم تدابیر ویژه‌ای برای بانوان اندیشیده شده است که امیدواریم این اقدامات در راستای بهبود وضعیت و شرایط باشد.

  • البرز  استخر ویژه بانوان ندارد

وجود مشکلات متعدد از جمله رعایت نشدن نظافت در استخرها و اختصاص سئانس‌های نامناسب به بانوان از مهم‌ترین مباحثی بوده است که در تابستان امسال شهروندان البرز مطرح کرده‌اند. به گزارش همشهری، نایب‌رئیس هیات شنای البرز گفت: متاسفانه در استان استخری مخصوص بانوان نداریم و همین امر یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های ما به شمار می‌رود.

«میترا عزیزی» ادامه داد: با توجه به افزایش استخرها و اختصاص آنها به بخش خصوصی، نظارت ویژه‌ای بر وضعیت بهداشتی آنها صورت نمی‌گیرد. وی افزود: هیات شنای البرز درخصوص رسیدگی به مشکلات مطرح‌شده از سوی شهروندان تنها برای استخرهایی می‌تواند تصمیم‌گیری کند که به آنها واگذار شده باشد، اما درباره استخرهای خصوصی تنها از طریق شکایت‌های اشخاص به این موضوعات رسیدگی می‌شود.

عزیزی در ادامه با بیان این‌که اداره بهداشت از استخرها بازرسی می‌کند اما رسیدگی به برخی موضوعات نادیده گرفته شده است، گفت: با توجه به شکایات شهروندان و مراجعه آنها به هیات باید بگوییم که تنها راهی که می‌تواند پاسخگوی آنها باشد و منجر به حل مسائل شود، شکایت به صورت شخصی است که در این صورت با بازرسی‌هایی که از استخر می‌شود به محض مشاهده تخلف، استخر پلمب می‌شود.

وی با اشاره به مباحث مربوط به سئانس‌های اختصاص‌یافته به بانوان نیز افزود: بارها مساله تغییر سئانس‌ها و اختصاص حداقل ۳ روز در هفته به بانوان را مطرح کرده‌ایم، اما برخی افراد از جمله هیات نجات‌غریق معتقد است که شرایط پیشنهادی برای آنها از لحاظ اقتصادی به‌صرفه نیست. نایب‌رئیس هیات شنای البرز همچنین با تاکید بر این‌که به عملکرد استخرها حساس هستیم، گفت: استخر دانشگاه خوارزمی را که روزهای ویژه‌ای به بانوان اختصاص داده‌ است و تعداد مراجعه‌کننده آن بسیار است، همواره رصد می‌کنیم و از بهداشت نیز درخواست داریم تا در صورت مشاهده هرگونه میکروب و یا نکته دیگری، نه‌تنها با استخرهای مرتبط با هیات، بلکه با استخرهای خصوصی نیز به صورت جدی مقابله کنند.

کد خبر 451520

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha