چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین- سید محمد تقی رسولی: زمان زیادی از راه اندازی تکنولوژی DSL ‌ در کشور ما نمی‌گذرد و در بسیاری از کشورها نیز عمر چندانی ندارد

ولی به نظر می‌رسد DSL ‌به دلیل قابلیت‌های خاص خود از جمله سرعت مناسب و هزینه‌های معقول،   بزودی به عنوان تکنولوژی برتر در ارائه سرویس برتر در جهان مطرح شود.
این سرویس به دلیل اینکه می‌تواند از سیستم‌های موجود و کابل‌های تلفن استفاده کند و علاوه بر استفاده از صدا در یک فرکانس خاص، از فرکانس های دیگر و بدون تداخل برای انتقال دیتا استفاده کند؛ بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سایر سرویس‌ها نظیر سرویس‌های بی سیم به دلیل وجود متغیرهای بسیار همواره با مشکلات خاص خود مواجه بوده‌اند. راه‌اندازی کابل های مخصوص اینترنت نظیر فیبر نوری نیز در سطح شهرها نیز هزینه‌های بسیار سرسام‌آوری داشته و در شهرهای بزرگ غیر قابل استفاده خواهد بود.
به همین دلیل ، در اکثر نقاط دنیا از تکنولوژی DSL  استقبال بی نظیری صورت گرفته است به نحوی که در طول سال گذشته منتهی به 30 ژوئن 2006 ، 36 درصد افزایش کاربر داشته و تعداد کسانی که در حال حاضر از این تکنولوژی استفاده می‌کنند به 164 میلیون نفر رسیده است.

این افزایش کاربر در اروپا نیز بسیار چشمگیر بوده و 18 میلیون کاربر در همین زمان به DSL  روی آورده‌اند و تعداد کل افراد در اروپا به 56 میلیون نفر رسیده است. در آمریکای شمالی نیز در همین مدت زمان کاربران DSL  با  31 درصد رشد به 26.7 ملیون نفر رسیده است. شرق آسیا نیز با 9.5 درصد رشد دارای  29.8 میلیون نفر کاربر DSL‌گردیده و جنوب و جنوب شرق آسیا با 57 درصد رشد به 36.2 میلیون نفر رسیده است . چین در این میان به تنهایی 11.6 میلیون کاربر دارد. آمریکای لاتین با افزایش 3 میلیون کاربر در حال حاضر 8.06 میلیون و خاور میانه و آفریقا با افزایش 1.75 میلیون نفری در حال حاضر 3.8 میلیون کاربر DSL  دارند.
آمار فوق و روند افزایش کاربران در استفاده از این تکنولوژی نمایانگر کیفیت عالی این سرویس بوده و بنظر می‌رسد بزودی تعداد کاربران DSL  در جهان بیش از این نیز شود.

بدیهی است کشور ما نیز در جهت استفاده از این تکنولوژی حرکت کرده و در سال‌های آینده در اکثر شهرهای کشور، این سرویس در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 4519

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز