همشهری آنلاین: معاون نخست وزیر عراق گفت: پیشرفت های شهرداری تهران مایه تحسین است و این امر بدون شک با تلاش ها و مدیریت کارآمد مدیران شهری میسر شده است.

به گزارش خبرنگار سما، دکتربرهم صالح یکشنبه شب، پنجم اسفند در دیدار با دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران وهیات همراه با ابراز خرسندی از مناسبات شهرداری‌های تهران و بغداد، گفت: پیوندهای بسیار زیادی بین دو ملت ایران و عراق برقرار است و سفر هیئت ایرانی به بغداد موجب استحکام این پیوندها و گسترش مناسبات دو کشور می شود.

معاون نخست وزیر عراق این سفر را مفید و سازنده توصیف کرد و گفت: سفر هیات ایرانی به بغداد موجب بروز اتفاقات مثبتی دراین شهر می‌شود. وی تاکید کرد: استفاده از تجربیات تهران برای ما در عراق بسیار حائز اهمیت است.

برهم صالح با اشاره به وجود یک سوم جمعیت عراق در شهر بغداد اظهار داشت: در صورت فراهم کردن شرایط مناسب برای مردم بغداد می‌توانیم فعالیت‌ها را به تمامی کشور تسری دهیم.

معاون نخست وزیر عراق همچنین تصریح کرد: امیدوارم این سفر سر آغاز جدیدی برای ارتقاء همکاری ایران و عراق باشد.

دکتر قالیباف نیز دراین دیدار گفت: شهر بغداد نیازمند یک طرح جامع است که دراین نقشه کلی تمامی نقایص و مشکلات ارزیابی شده و طبق برنامه ریزی معین برای رفع مشکلات و اجرای طرح ها حرکت خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل 4 گروه کاری با حضورمعاونان شهرداری تهران در سفر به عراق، گفت: معاونان شهرداری تهران با معاونان، مدیران و کارشناسان شهرداری بغداد در کارگروه های تخصصی ترافیک، خدمات شهری، فنی عمرانی و فرهنگی اقدام به انتقال تجربیات به بررسی شرایط شهرداری بغداد پرداختند.

قالیباف افزود: همچنین یکی ازتصمیمات قابل توجه دراین سفربرگزاری دوره های آموزشی برای مدیران وکارشناسان شهرداری بغداد بود که مقرر شد برای امسال افرادی از سوی شهرداری تهران به این منظور معرفی شود.

شهردار تهران با اشاره به ظرفیت‌های خوب تهران در بخش مترو، گفت: در بخش طراحی مترو با توجه به تجربیات ما اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس توافقات فعالیت‌ها در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت انجام می شود، گفت: در بخش کوتاه مدت پروژه هایی نظیر آسفالت، نصب علائم، جداول، مکانیزه کردن خدمات شهری که ظرفیت یک تا یک و نیم سال انجام خواهد شد، آغاز می شود و در بخش بلند مدت نیز پروژه هایی نظیر تقاطع های غیر همسطح بر اساس زمان بندی دو تا سه ساله اجرا می شود.

شهردار تهران گفت: در دیدار با آقای نوری المالکی هم تاکید کردیم که باید دولت عراق شهرداری بغداد را بیش ازگذشته پشتیبانی کند و اقدامات مناسب نیازمند حمایت‌های مالی مناسب است.

قالیباف افزود: ما هم وظیفه خود می دانیم با بهترین کیفیت و با قیمت مناسب پروژه ها را انجام دهیم چرا که ملت ایران انگیزه‌های زیادی برای حمایت از مردم مسلمان عراق دارد.

وی همچنین با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق، اظهار داشت: این سفر فصل جدیدی از روابط ایران و عراق خواهد بود و منشا اثرات زیادی است.

در این دیدار دکتر احمد جلبی رئیس حزب کنگره ملی عراق نیز که اخیرا به عنوان مسئول کمیته خدمات رسانی در دولت منصوب شده، به بیان مشکلات شهر بغداد پرداخت و خواستار کمک و حمایت شهرداری تهران برای بهبود اوضاع عراق و کیفیت خدمات رسانی در بغداد شد.

کد خبر 45193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز