سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۶:۰۶
۰ نفر

گروه ورزشی: باز هم کره جنوبی و کویت به فینال رسیدند، دو تیمی که هر کدام مدعی‌ قهرمانی هندبال آسیا هستند.

 نتیجه دیدار دو رقیب اصلی هندبال آسیا با توجه به اختلافات پیش آمده میان کنفدراسیون هندبال آسیا و فدراسیون جهانی از هر دوره دیگری و حتی از رفتن به مسابقات قهرمانی کرواسی به مراتب مهمتر است.

در بازی رده‌بندی اما برخلاف دو سال قبل عربستان جانشین قطر در برابر تیم ایران شده است. هنوز با گذشت دو سال ملی‌پوشان آن دوره هندبال ایران که برخی از آنان همچنان در ترکیب تیم فعلی حضور ندارند، افسوس باخت میلی‌متری به قطر در بانکوک را می‌خورند.

عربستان تیمی متفاوت با قطر و حتی سایر کشورهای عربی است. سبک بازی این تیم سرعتی است و با بازیکنان بلندقامتی که ضربات‌شان را توأم با پرش‌های بلند به ثمر می‌رسانند برابر حریفان‌شان خطرناک هستند. باید دید یوری کلیم‌اف چه تاکتیک دفاعی را به عنوان سپر دفاعی به کار خواهد بست.

تیم ایران در خط دفاع و دروازه نسبت به سایر خطوط در دیدارهای گذشته عملکرد ضعیف‌تری داشته است و اگر این خط همچنان باز و آزاد در برابر مهاجمان سریع عربستان عمل کند، بدون تردید چه رسول دهقانی که با روزهای خوبش فاصله دارد و چه فریدعلی مرادی در درون دروازه باشند، مشکل خواهد داشت.

دفاع کلیم اف از عملکرد تیم‌ملی هندبال

 شکست تیم ملی هندبال ایران مقابل کره‌ جنوبی، انتقاد کارشناسان از سرمربی تیم را برانگیخت. اینکه تیم ایران با 9 امتیاز اختلاف نسبت به کره‌جنوبی که به اذعان سرمربی تیم ملی کشورمان از وجود بهترین بازیکنانش هم سود نمی‌برد، موجب شده تا بسیاری از کارشناسان نسبت به عملکرد وی اعتراض داشته باشند.

با این حال یوری کلیم‌اف، سرمربی تیم ملی در جواب این اعتراضات می‌گوید: «آنها نایب‌قهرمان جهان هستند. چطور از من انتظار قهرمانی داشتید؟ با این تیم و امکانات به نظر من، عالی نتیجه گرفته‌ایم.»

 کلیم‌اف پس از این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگاران ادامه داد: «بازیکنانم در نیمه دوم مقابل کره‌جنوبی خیلی ضعیف ظاهر شدند. آنها اشتباهات بسیاری داشتند و به‌رغم اینکه در بسیاری از دقایق یک یار از حریف بیشتر داشتیم، نتوانستیم در حد انتظار ظاهر شویم.»

 دیدار تیم‌های ملی هندبال ایران و کره‌‌جنوبی اما حواشی جالبی پیش و بعد از بازی داشت. در حالی که یک ساعت تا آغاز بازی زمان باقی بود، سالن پیروزی اصفهان به طور کامل پر شده بود و ماموران اجازه ورود تماشاگران را نمی‌دادند.

 این در حالی است که در همین زمان، صف یک کیلومتری به منظور حضور در سالن بسته شده بود و تماشاگران امیدوار بودند بتوانند به داخل سالن بروند. برخی از تماشاگران برای ورود به سالن پیروزی، از روش‌های نامتعارف استفاده کردند که در نوع خود جالب بود. چندین تماشاگر با بالا رفتن از دیوار پشت سالن پیروزی که ماموران نیروی انتظامی از آن محافظت نمی‌کردند، به محوطه‌ ورزشگاه وارد شدند و هر طور که بود خود را به داخل سالن رساندند.

کد خبر 45260

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز