همشهری‌آنلاین: شیخ حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر قطر پنجشنبه با علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل دیدار و پیام امیر قطر به رهبر معظم انقلاب اسلامی را تسلیم وی کرد.

در این دیدار ولایتی با اشاره به روابط خوب میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه بویژه قطر اظهار داشت : روابط و همکاری‌های بین کشورهای منطقه به حفظ امنیت کمک می‌کند و بیگانگان نمی‌توانند به منافع مردم منطقه طمع کنند.

مشاور مقام معظم رهبری درامور بین‌الملل روابط جمهوری اسلامی ایران و قطر را نمونه و الگوی مناسبی برای روابط سایر کشورها دانست و افزود: دو کشور با همکاری و هماهنگی می‌توانند در حل مشکلات مردم فلسطین نقش موثرتری ایفا و به مردم محاصره شده غزه کمک کنند.

همچنین در این دیدار "شیخ حمد بن جاسم‌آل ثانی" نخست وزیر قطر به حضور رییس جمهور کشورمان در اجلاس اخیر شورای همکاری کشورهای خلیج فارس در قطر اشاره کرد و گفت:قطر خواهان گسترش بیش از پیش روابط باجمهوری اسلامی ایران است و تلاش می‌کند پیشنهادات آقای احمدی نژاد در اجلاس اخیر شورای همکاری کشورهای خلیج فارس را پیگیری و عملی کند.

نخست وزیر قطر افزود: جمهوری اسلامی ایران و قطر در مورد مسایل مهم منطقه‌ای مانند فلسطین، لبنان و عراق دیدگاه‌های مشترکی دارند و همکاری‌های دو کشور می‌تواند برای حل مشکلات مردم فلسطین و رفع اختلافات لبنان کمک کند.

به گزارش ایرنا ، نخست وزیر قطر روز چهارشنبه هفته جاری در راس هیاتی عالیرتبه وارد تهران شد و عصر امروز نیز تهران را ترک کرد.

کد خبر 45436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز