گروه‌ورزشی: پیروزی آسان آبی‌پوشان در هفته بیست و سوم، مربع قهرمانی را تکمیل کرد.

استقلال با شکست برق 33 امتیازی شد و حالا پس از سپاهان،‌ صبا و پرسپولیس، چهارمین مدعی قهرمانی به شمار می‌رود.
استقلال برگزارکننده آخرین بازی روز جمعه بود. شاگردان فیروز کریمی در حضور حدود 40 هزار تماشاگر برابر برق‌شیراز قرار گرفتند تا با استفاده از توقف و کسر امتیاز تیم‌های بالانشین به جمع مدعیان نزدیک‌تر شوند. استقلال، مجیدی را به دلیل دریافت کارت قرمز در اختیار نداشت و برهانی تنها مهاجم ثابت آبی‌پوشان در این دیدار به شمار می‌رفت. مهرداد پولادی در دقیقه چهارم بازی اولین موقعیت جدی را خلق کرد و با شلیک سنگین دروازه برق را تهدید کرد. 
میثم منیعی اما در دقیقه 22  موفق به گلزنی شد و با یک ضربه زیبا و دقیق از پشت محوطه جریمه دروازه برق را گشود. گلزنی میزبان، شاگردان یاوری را به جلو فراخواند و برق در دقایق باقی‌مانده نیمه اول برتری قابل‌توجهی نسبت به استقلال داشت. نارنجی‌پوشان بیش از تیم آبی‌پوش صاحب توپ و میدان بودند.
شیری، جدی‌ترین موقعیت تیمش را در دقیقه 32 خلق کرد. ضربه سنگین این بازیکن با عکس‌العمل دیدنی طالب‌لو، برق را صاحب یک ضربه کرنر کرد.  آخرین فرصت برق با شلیک سنگین شیری از کنار دروازه به بیرون رفت و نیمه نخست با همان یک گل به سود استقلال تمام شد.

در آغاز نیمه دوم و در حالی که انتظار می‌رفت برق حملاتش برای رسیدن به گل تساوی را دنبال کند، درخشش میثم منیعی، استقلال را به گل دوم  رساند. هافبک چپ‌ پای استقلال که در این بازی یکی از بهترین‌های تیمش بود در دقیقه 48 از جناح چپ نفوذ کرد و با عبور از دفاع برق، روانخواه را در موقعیت تک به تک قرار داد که ضربه این بازیکن برتری استقلال را دوبرابر کرد. یک دقیقه بعد از خوشحالی گل دوم استقلال، کاپیتان آبی‌پوشان یکی از گل‌های خورده برق را جبران کرد. صادقی که در این دیدار بازوبند کاپیتانی را بسته بود، ‌در دقیقه 50 توپ ارسالی از جناح راست را به اشتباه وارد دروازه طالب‌لو کرد تا برق باز هم به جبران نتیجه امیدوار باشد.
کاهش اختلاف اما سودی برای برق نداشت و تیم شیرازی موقعیت جدی روی دروازه استقلال خلق نکرد. در دقیقه 68 برهانی می‌توانست در یک موقعیت تک به تک استقلال را به گل سوم برساند اما با خطا  متوقف و مدافع برق با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شد.
جباری این ضربه ایستگاهی را زد که با عکس‌العمل دروازه‌بان برق، این ضربه به گل تبدیل نشد. برق 10 نفره در ادامه بازی هم نتوانست از زیر فشار حریف خارج شود. در مقابل، استقلال موقعیت‌های زیادی برای گلزنی پیدا کرد اما برهانی،‌ منصوریان و جباری چند فرصت خوب را از دست دادند.تنها موقعیت جدی برق را گودرزی در این نیمه خلق کرد.
مهاجم جوان تیم شیرازی در مصافی تک به تک در دقیقه 82 می‌توانست گل تساوی را به ثمر برساند اما توپ از بالای دروازه بیرون رفت و استقلال در پاسخ به این حمله جدی، موفق به ثبت سومین گل شد. منصوریان در چند قدمی دروازه با کنترل و یک ضربه آسان گل سوم استقلال را در دقیقه 89 به ثمر رساند. مجتبی جباری در دقیقه 92 می‌توانست پیروزی استقلال را شیرین‌تر کند اما دروازه‌بان برق تیمش را نجات داد و  ‌یک دقیقه بعد یوسفی
 گل چهارم را به ثمر رساند.
 این بازیکن ارسال روانخواه  از جناح چپ را درمیان  آشفتگی خط دفاع برق به گل چهارم تیمش تبدیل کرد. در واپسین دقایق بازی، برق با پنالتی ساسانی اختلاف را کمتر کرد تا  استقلال با پیروزی 4 بر 2 ، هفته بیست و سوم را پشت‌سر بگذارد.

شکست صبا
در دیگر بازی‌های روز جمعه شکست صباباتری، مهمترین اتفاق به شمار می‌رفت. صدرنشین چند روزه لیگ که با حکم فیفا و کسر امتیاز از پرسپولیس در مکان اول قرار گرفته بود، با حکم شورای استیناف و بازگشت 2 امتیاز به سپاهان، جایگاه خود را پیش از این بازی به سپاهان واگذار کرد.
صباباتری  در اصفهان مقابل ذوب‌آهن قرار گرفت و با نتیجه 2 بر یک  شکست خورد. این تیم با 38 امتیاز بالاتر از پرسپولیس 37 امتیازی در مکان دوم قرار گرفت.امیر قلعه‌نویی دیگر شگفتی این هفته را در کرمان شاهد بود.
مس که با حضور قلعه‌نویی چهره متفاوتی پیدا کرده، در ورزشگاه خانگی مقابل تیم قعرنشین شهر آبادان شکست خورد. میرقربانی تنها گل این بازی را در دقیقه 40 به ثمر رساند.
در اهواز علی دایی، مربی سابق خود را شکست داد و مقابل مجید جلالی به یک پیروزی ارزشمند دست یافت.
سایپا در اهواز با نتیجه 2 بر یک موفق به شکست استقلال اهواز شد. آشتیانی و وزیری گل‌های تیم نارنجی‌پوش را در این دیدار به ثمر رساندند.
در ورزشگاه اکباتان تهران، راه‌آهن مقابل پگاه شکست خورد. مهدوی در دقیقه 93 این بازی دروازه میزبان را گشود و شاگردان دست‌نشان با کسب این 3 امتیاز از آخرین نقطه جدول جدا شدند.
شیرین‌فراز با تساو ی 2 بر 2 مقابل ملوان و با 18 امتیاز با توجه به پیروزی پگاه در آخرین نقطه جدول قرار گرفت. در دیگر بازی این روز ابومسلم  و پیکان به تساوی بدون گل رضایت دادند.

کد خبر 45489

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز