معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از سیاست‌های هواشناسی استان اولویت‌بخشی به ایجاد ایستگاه‌های خودکار در شهرها و شهرستان‌های تازه‌تأسیسی است که در طرح جامع توسعه شبکه پایش هواشناسی استان قرار دارد.

ایستگاه هواشناسی

به گزارش همشهری، «دوست‌محمد کلیم» افزود: بر اساس طرح جامع هواشناسی استان، توسعه شبکه پایش حداقل نیازمند تأسیس ۶۴ ایستگاه جدید هواشناسی است تا به استانداردهای حداقلی برسیم. وی افزود: اکنون۲۰ ایستگاه هواشناسی و خودکار وضعیت جوی سیستان و بلوچستان را پایش می‌کنند که با توجه به مساحت استان این تعداد ایستگاه بسیار ناچیز است و اگر بخواهیم استانداردهای کشورهای پیشرفته را در این زمینه اعمال کنیم باید تعداد ایستگاه پایش زمینی خود را به ۳۰۰ ایستگاه برسانیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: هواشناسی استان اولویت توسعه شبکه پایش خود را به شهرستان‌ها و شهرهای تازه‌تأسیس می‌دهد تا از داده‌های پایه در فرایند توسعه این شهرها نیز استفاده شود. کلیم گفت: شهر آشار در مهرستان نیز یکی از این اولویت‌هاست که امیدواریم در صورت تأمین اعتبار در سال های آینده عملیاتی شود. البته در این مسیر نیازمند پیگیری و همراهی فرمانداری مهرستان نیز هستیم.  

کد خبر 455765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha