به گزارش بلومبرگ، این تحریمها که به گفته وزارت امور خارجه آمریکا، بزرگترین تحریمهای آمریکا پس از تحریمهای نوامبر سال گذشته ایران است، دو واحد شرکت کاسکوی چین را در کنار سایر شرکتهای حامل نفت ایران و ناقض تحریمهای آمریکا قرار داده است.
این اقدام آمریکا یکی از بزرگترین شرکتهای حمل و نقل انرژی دنیا را با داشتن بیش از ۵۰ نفتکش بسیار بزرگ تحت تاثیر قرار داده است.
با هجوم برخی از خریداران نفت در قاره آسیا به بازار نفتکشها، نرخ کرایه نفتکشهای بسیار بزرگ برای حمل نفت خام از خاورمیانه به شمال آسیا در ماه اکتبر گذشته طی یک شب حدود ۱۹ درصد افزایش یافت و به ۷۵ تا ۷۶ در مقیاس جهانی رسید.
به گفته یک تاجر نفت خام در سنگاپور، این به معنی افزایش حدود ۶۰۰ هزار دلاری حمل نفت در هر کشتی است.
این تحریمها نرخ باربری نفت را به نرخ اواسط سپتامبر زمان حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان و اختلال در بازارهای جهانی بازگرداند.
کشتیهای شرکت کاسکو حدود ۷.۵ درصد ناوگان جهانی نفتکشها را تشکیل میدهند.
به گفته یکی از دلالان بازار کشتیرانی در شمال آسیا، خبر حمله پهپادها به تاسیسات نفتی عربستان برای همه بسیار وحشتناک بود و حالا بازار باید با تحریم های آمریکا علیه کاسکو هم روبرو شود.
نظر شما