همشهری آنلاین: غلامحسین نوذری وزیر نفت ایران بامداد سه‌شنبه 14 اسفند به منظور شرکت در یکصد و چهل و هشتمین اجلاس اوپک تهران را به مقصد وین ترک می‌کند.

یکصد و چهل و هشتمین اجلاس عادی کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری (14 و 15 اسفند برابر با 4 و 5 مارس) در وین - پایتخت اتریش -برگزار می‌شود.

به گزارش شانا این اجلاس در روز سه شنبه (14 اسفند) از ساعت 10 تا 19 و روز چهارشنبه (15 اسفند) از ساعت 9 تا 11 صبح با حضور وزیران نفت این سازمان به تشکیل خواهد شد.

همچنین نشست کمیته نظارت بر بازار اوپک به ریاست غلامحسین نوذری - وزیر نفت ایران - و با حضور وزیران نفت کشورهای کویت، نیجریه و دبیرکل اوپک بعد از ظهر روز سه‌شنبه برگزار و در آن آخرین تحولات بازار نفت، مقدار تولید و صادرات و رعایت سهمیه‌بندی از سوی اعضا بررسی و توصیه‌های لازم جهت تصمیم‌گیری اعضا در جلسه روز چهارشنبه تدوین می‌شود.

با ثبت رکورد 103 دلار و 5 سنتی برای هر بشکه نفت خام، فشار کشورهای مصرف کننده بر اوپک و اتهام‌ها به این سازمان برای بالا نگه داشتن قیمت‌ها افزایش یافته است. در این میان رئیس دوره‌ای اوپک با انتشار بیانیه‌ای پیش از برگزاری اجلاس 148 این سازمان اعلام کرد که اوپک در نشست آتی خود سقف تولید را حفظ می‌کند یا آن را کاهش می‌دهد.

شکیب خلیل، وزیر انرژی الجزایر و رئیس دوره‌ای اوپک اعلام کرده است که 13 عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در اجلاس هفته جاری این سازمان در وین، سقف تولید خود را با هدف برگرداندن تعادل و ثبات به بازار کاهش خواهند داد یا در سطح کنونی 29 میلیون و 670 هزار بشکه نفت در روز حفظ خواهند کرد.

پیش از این نیز مهندس غلامحسین نوذری گفته بود: با توجه به کاهش طبیعی تقاضای نفت در سه ماه دوم سال میلادی، ایران از سیاست کاهش تولید اوپک حمایت خواهد کرد.

کد خبر 45669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز