همشهری آنلاین: کتاب «هستی» با ترجمه سپیده حبیب، نهم مهر طی نشستی با حضور عبدالکریم رشیدیان و غلامحسین معتمدی، معرفی و بررسی می‌شود.

نقد و بررسي «هستی» توسط عبدالکریم رشیدیان و غلامحسین معتمدی

به گزارش خبرگزاری مهر، نشر نی نشست معرفی و بررسی کتاب «هستی» ویراستاران: رولو می، ارنست انجل و هانری ف. النبرگر و ترجمه سپیده حبیب را از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ روز سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ برگزار می‌کند. در این نشست عبدالکریم رشیدیان، غلامحسین معتمدی و مترجم کتاب حضور داشته و برای حاضران سخن خواهند گفت.  

نویسندگان کتاب «هستی» پایه‌گذاران روان‌درمانی اگزیستانسیال در نیمه‌ سده‌ بیستم اروپا هستند که همگی از بزرگان روانکاوی فرویدی و گاه همچون لودویگ بینزوانگر از دوستان نزدیک فروید بوده‌اند ولی در برخورد با کاستی‌های روان‌کاوی، در پی رویکردی انسان‌مدارتر، از فلسفه یاری جستند و زبان فلسفه‌ اگزیستانسیال را به رشته‌ خودشان ترجمه کردند. کار رولو می در پیگیری ترجمه و ویرایش این مقالات از زبان‌های آلمانی و فرانسوی به انگلیسی، خدمتی بزرگ بود زیرا جهان انگلیسی‌زبان و از این طریق سایر فرهنگ‌ها، را با این رویکرد و ژرفای آن آشنا کرد و به‌عبارتی، آن را جهانی ساخت.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این کتاب آموزش داده می‌شود، تعریفی است که از فلسفه‌ اگزیستانسیال به دست داده می‌شود و وجوهی از این فلسفه که در درمان کاربرد دارد. دومین چاپ این ترجمه به تازگی در ۶۲۸ صفحه و بهای ۸۸ هزار تومان منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند در روز و ساعت اعلام شده به خیابان فاطمی، خیابان رهی معیری، نبش خیابان فکوری، پلاک ۲۰ مراجعه کنند.

کد خبر 456702

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha