دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۰:۴۱
۰ نفر

داوران دومین جشنواره فیلم محله دیشب با شهردار تهران نشستی صمیمی در خانه هنرمندان ایران داشتند.

در این دیدار رضا کیانیان، رخشان بنی اعتماد، پرویز پرستویی، حبیب رضایی، آتیلا پسیانی، کمال تبریزی و امیرحسین ندایی  درباره مسائل هنری کشور با شهردار تهران صحبت کردند.
شهردار تهران نیز در مورد نقش هنر گفت: با بهره‌گیری از هنر، مدیریت شهری سرعت، تداوم و عمق بیشتری می‌یابد. لذا در جهت پیشبرد امور شهر تهران جلسات بسیاری را با هنرمندان داشته‌ام. وی انسجام صنفی هنرمندان کشور را شرط اساسی و ضروری برای ایفای نقش فرهنگ‌ساز هنر دانست و اضافه کرد: بهتر است هنرمندان در تعامل بیشتر با جامعه باشند و از مشارکت مردم برای اعتلای هنر بهره گیرند.
قالیباف تجربه خیرین مدرسه ساز را مثال زد و آن را به‌عنوان کاری ماندگار و معنوی برخاسته از مشارکت واقعی مردم ستود. شهردار تهران تاکید کرد: باید شرایطی ایجاد کرد تا مردم در امور فرهنگی همچون ساخت فیلم، ساخت سالن تئاتر و ساخت سالن سینما مشارکت داشته باشند.
قالیباف با اشاره به احداث مراکز مذهبی، فرهنگی و هنری متعدد توسط شهرداری تهران در طول
دو و نیم سال اخیر گفت: چون معتقدم که اداره سالن‌های نمایش و مراکز فرهنگی و هنری را باید نخبگان و خبرگان همان صنف عهده‌دار شوند، اعلام آمادگی کرده‌ام که مدیریت سالن‌های نوساز سینما و تئاتر را به خانه سینما و خانه تئاتر واگذار کنم بی‌آنکه‌چشمداشت مادی از این امر داشته باشیم. قالیباف تاکید کرد: معتقدیم که اداره اماکن فرهنگی و هنری پیش از آن‌که وظیفه شهرداری باشد وظیفه نخبگان و هنرمندان مربوط است. هنرمندان کشور باید درنظر داشته باشند که فرهنگ نیز همچون اقتصاد نباید دولتی اداره شود و باید بخش خصوصی و اعضای صنوف هنری و فرهنگی به اداره امور خود مبادرت کنند.
رضا کیانیان نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت حفظ سرمایه‌های فرهنگی گفت: همان گونه که حفظ سرمایه اقتصادی دارای اهمیت  است ، سرمایه‌های فرهنگی کشور نیز از ارزش فوق‌العاده‌ای برخوردارند چون تکرار ناپذیرند و باید کاری کنیم تا نسل‌های بعد بتوانند از تجربیات این سرمایه‌های ارزشمند بهره ببرند. او از سرمایه‌های فرهنگی به‌عنوان شناسنامه فرهنگی کشور یاد کرد.
همچنین‌ رخشان بنی اعتماد در باب حمایت از آثار فرهنگی در حوزه سینما صحبت کرد وگفت: مردم کشور به خوبی آمادگی حمایت از هنرمندان کشور را دارند و نمونه این مشارکت را می‌توان درحمایت از فیلم «سنتوری» مشاهده کرد.
کد خبر 45732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز