دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
۰ نفر

اگر شما هم از فواید ژله و ژلاتین مطلع شده‌اید و نمی‌خواهید از پودر ژله‌های آماده و موجود در بازار به خاطر وجود مواد مصنوعی و نگهدارنده استفاده کنید، با ما همراه شوید؛ تهیه این ژله بسیار ساده است و احتیاج به فوت و فن خاص ندارد.

ژله خانگي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هفت گنج، برای درست کردن ژله شما به ماده پایه نیاز دارید یعنی اینکه شما چه نوع ژله‌ای میخواهید تهیه کنید.باید حتما شیره یا شهد آن را  داشته باشید که میتواند از شهد شربت یا شیره مربای همان میوه تشکیل شود.

مثلا اگر شما میخواهید ژله توت فرنگی درست کنید باید شیره توت فرنگی(شهد شربت یا شیره مربا توت فرنگی)را با آب مخلوط کنید و آن رابچشید تا شیرینیش به نظرتون اندازه بیاید بعد به ازای هر لیوان شربت 1قاشق غذاخوری پودر ژلاتین داخل شربت بریزید و آن را  حرارت بدهید تا کاملا ذرات ژلاتین داخلش حل شوند و بعد آن را داخل یخچال گذاشته تا ببندد.

آشنایی با روش تهیه ژله توت فرنگی و خامه وانیلی

*یک روش دیگر روش میوه‌های طبیعی است یعنی اینکه مثلا برای تهیه ژله طبیعی پرتقال شما 1لیوان آب پرتقال را می‌گیرید و بعد مراحل بالا را تکرار می‌کنید اگر هم شیرینیش کم بود میتوانید به آن  عسل یا شکر اضافه کنید.

*نوع دیگری که میتوانید ژله درست کنید استفاده از شیر هست.این ژله سفید رنگ بسیار خوشمزه است و مناسب افراد دیابتی و رژیمی هست.برای تهیه این ژله شما باید یک لیوان شیر عسل تهیه کنید طوری که خودتون شیرینیش را بپسندید بعد مقداری گلاب هم بهش می‌زنید و دوباره پودر ژلاتین را مثل بالا اضافه می‌کنید البته میتوانید زعفران هم به آن بزنید که دیگر خیلی خوشمزه‌تر می‌شود!

*یک نوع دیگر هم هست که میشود ژله میوه!یعنی شما مقداری میوه را خرد می‌کنید و می‌ریزید داخل ظرف بعد 1 لیوان آبجوش و عسل و گلاب و پودر ژلاتین را مخلوط می‌کنید و می‌ریزید رویش و می‌گذارید داخل یخچال تا ببندد به این طریق ژله طبیعی دارید در ضمن اگر رژیم دارید می‌توانید از شیرین‌کننده‌های مصنوعی هم استفاده کنید!

طرز تهیه ژله مخروطی:

یک لیوان آب و چند قاشق شکر (بسته به ذائقه) را بگذارید تا بجوشد و شکرش کاملا حل شود می‌توانید یک  شاخه گل محمدی هم داخلش بیاندازید تا نرم و شیرین شود  سپس  شعله رو خاموش کنید و کمی گلاب و یک قاشق پودر ژلاتین به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. گل محمدی را خارج کنید و کنار بگذارید و بقیه مواد را در قالب مخروطی ریخته و در یخچال بگذارید تا نیم بند شده و به حالت سفیده تخم مرغ در بیاد ، بعد گل محمدی رو در وسط اون قرار بدهید و مجددا بگذارید توی یخچال تا کاملا ببندد ، سپس نصف لیوان شیر ولرم را با نصف قاشق غذاخوری پودر ژلاتین و کمی گلاب مخلوط کنید و اجازه دهید تا کاملا خنک شود و روی ژله بی‌رنگتان بریزید و مجددا بگذارید تا ببندد، در صورت تمایل می‌توانید باز هم وقتی ژله شیریتان نیم بند شد گل محمدی را داخل آن بگذارید.

کد خبر 461596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha