دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

فرهادعشوندی: از امروز دیگر لیگ برتر امسال اکبر میثاقیان ندارد. مربی دوست داشتنی راه‌آهن از این تیم جدا شد.

هرچند او سعی می‌کند بگوید این جدایی بی‌هیچ دلخوری انجام گرفته اما حرف‌هایش پر است از واژه‌هایی که نشان می‌دهد به ناچار از راه‌آهن کنار رفته است. می‌توانید حرف‌های او را بخوانید تا بدانید که میثاقیان را وادار به استعفا کرده‌اند!

  • پس سرانجام از راه‌آهن جدا شدی؟

بله. استعفا دادم. توافقی از هم جدا شدیم.

  • ولی همه می‌گویند که با انصاری فرد و زادمهر اختلاف داشتید؟

من با کسی مشکلی نداشتم. کار خودم را می‌کردم و با همه دوست بودم حالا نمی‌دانم شاید کسی با من خوب نبوده!

  • پس دلیل جدایی‌تان از تیم نتایج ضعیف بوده؟

نه! تیم من بد نتیجه نگرفته. من وظیفه‌ام را به بهترین شکل انجام دادم. همین الان هم با تیم بعدی 5 امتیاز اختلاف داریم. با این وجود باشگاه گفت تیم نیاز به تغییر دارد و من هم با آنها توافق کردم تا دوستانه از هم جدا شویم.

  • یعنی به همین سادگی؟

ببین من هرجا که باشم زحمت می‌کشم. فرقی هم ندارد که کدام تیم باشد. جدایی از راه‌آهن برایم خیلی سخت بود. من دو سال با شکوه را با راه‌آهن داشتم. راه‌آهن تیم خیلی خوبی است.

همین حالا هم که تیم 16 جدول هستیم، با سه برد می‌توانیم تا پله چهارم جدول بالا بیاییم و اختلاف تیم با تیم‌هایی که سقوط می‌کنند هم به قدری هست که نتوانند بگویند اکبر داشت تیم را می‌انداخت.

  • یعنی راه‌آهن سقوط نمی‌کند؟

اصلا. امکان ندارد. این را از قول من بنویس که راه‌آهن ممکن نیست که بیفتد. تیمی که من ساختم این قدر خوب است که سقوط نمی‌کند.

  • ولی نزدیک‌ترین تیم به تیم‌های در حال سقوط هستید؟

راه‌آهن پتانسیل خوبی دارد. من تیمی ساخته‌ام که بازیکنانش در حد بازی در تیم ملی هستند. در تمام سال‌های پس از انقلاب، هیچ وقت راه‌آهن چنین تیمی نداشته است. بچه‌ها در این دو سال پیشرفت خوبی داشتند.

الان تیم ما بچه‌هایی مثل محمد، نورمحمدی، جمشیدیان، تقوی و... را دارد که حتی می‌توانند نامزد بازی در تیم ملی باشند. کی در این سال‌ها راه‌آهن این همه بازیکن خوب و مستعد و جوان داشته؟

  • قبول دارید که کار در تهران برای مربیان شهرستانی سخت است؟

نه. من این طور فکر نمی‌کنم. اگر با شرافت کار کنی، هر جا که باشی راحت کار می‌کنی. الان ببین تیم ما در میان 8 تیم جام حذفی است.

این یعنی به رغم اینکه می‌گویند اکبر بد نتیجه گرفته، تیمش خوب نیست، صحت ندارد. ما اگر استقلال را می‌بردیم می‌رسیدیم به جمع 4 تیم پایانی. اگر با شرافت کار کنی و زحمت بکشی به موفقیت می‌رسی. فرقی ندارد که در چه شرایطی کار می‌کنی.

من فکر می‌کنم سال قبل با نگه داشتن راه‌آهن در لیگ و ساختن این همه بازیکن مستعد، دینم را به این تیم ادا کرده‌ام. الان از اینکه دیگر در راه‌آهن نیستم خیلی ناراحتم. فراموش نکن که ما با تیمی به این نتایج رسیدیم که تماشاگر هم ندارد اما مردمی که طرفدار راه‌آهن نیستند هم اکبر را دوست دارند. این یعنی که من کارم را خوب انجام داده‌ام.

  • قبول کنید که جدایی‌تان از راه‌آهن خیلی دوستانه نبوده!

ببین ما مثل زن و شوهری شده بودیم که با هم نمی‌ساختیم. روابط من و مدیر تیم روز به روز بدتر می‌شد پس بهترین راه برای مان طلاق بود.

 آنها هم مرا طلاق دادند! من خودم در نیم فصل تصمیم به جدایی داشتم. آن موقع پیشنهاد خوبی هم در دستم بود ولی به تعهداتم پایبند بودم اما فکر می‌کنم اشتباه کردم. خیلی دیر از راه‌آهن جدا شدم.

  • با این شرایط اکبر میثاقیان کی دوباره تیم می‌گیرد؟

خودم دوست دارم از همین امروز برگردم اما پیشنهادی برای کار ندارم. بدون میثاقیان جذابیت‌های لیگ کم می‌شود!

اتفاقا عادل فردوسی پور هم به من زنگ زد و همین حرف را زد ! ولی فکر نمی‌کنم این فصل بتوانم در لیگ برتر کار کنم. چون دیگر خیلی دیر شده.

  • حالا دیگر جمعیت باید به چه کسی بگویند اکبر ضد فوتبال؟

مردم خیلی مرا دوست دارند. خودم هم لذت می‌برم وقتی نامم را فریاد می‌زنند. همین که به من ناسزا نمی‌گویند یعنی دوستم دارند. همین برایم کافی است.

همشهری امارات

کد خبر 46179

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز