رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: حضور و شهادت افشاگر به دلیل تهدید «دونالد ترامپ»، غیرضروری و جان او در خطر است.

آمريكا

به گزارش همشهری‌آنلاین از ایرنا به نقل از  سی‌ان‌ان، «آدام شف»،  رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، با وجود درخواست جمهوری‌خواهان و درحالی که پیشتر نیز اعلام شده بود افشاگر «اوکراین‌گیت» و «هانتر بایدن» پسر نامزد دموکرات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به فهرست شاهدان پرونده استیضاح ترامپ افزوده شدند، اعلام کرد: افشاگر ماجرای «اوکراین‌گیت» در روند تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ حاضر نخواهد شد.

او تاکید کرد که «شهادت فردی او» اضافه و غیر ضروری است.

این درحالی است که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند افشاگر پرونده «اوکراین‌گیت» و «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را برای ادای شهادت در پرونده تحقیقات استیضاح رئیس‌جمهور احضار کنند.

بنابراین گزارش آدام شف در بیانیه‌ای که سی‌ان‌ان به آن دسترسی یافته، خطاب به «دیوید نونز» (David Nunes) نماینده جمهوری‌خواه از ایالت کالیفرنیا و یکی از اعضای ارشد جمهوری‌خواه حاضر در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: تحقیقات استیضاح از رئیس جمهور آمریکا بنابر همه مدارک و شواهد گردآوری شده است؛ از جمله مکالمه ضبط شده ترامپ در ۲۵ جولای(سوم مردادماه)، بنابراین حضور و دادن شهادت توسط افشاگر ماجرای «اوکراین‌گیت» غیرضروری است؛ علاوه بر این، در سایه تهدید ترامپ، حاضر شدن «این فردِ به‌خصوص» در برابر ما، امنیت زندگی فردی او را در مخاطره شدیدی قرار خواهد داد.

افشاگر ناشناسی که جمهوری‌خواهان خواستار شهادت او در پرونده تحقیقات استیضاح ترامپ هستند، چندی پیش محتوای تماس تلفنی ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را فاش کرد. این مساله سبب شد تا دموکرات‌ها تحقیقاتی را در خصوص احتمال سوءاستفاده ترامپ از قدرت و استیضاح او آغاز کنند.

«نونز» عضو جمهوری‌خواه ارشد کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به «آدام شف» رئیس دموکرات این کمیته نوشت: مردم آمریکا باوجود تلاش دموکرات‌ها برای قانونی جلوه دادن پروسه ساختگی استیضاح، شاهد آن هستند.

او در ادامه این نامه، از کمیته یادشده خواست، دو شاهد نامبرده را برای ادای شهادت در یک جلسه علنی فراخواند.

روند تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ پس از رسانه‌ای شدن مکالمه او با ولودیمیر زلنسکی (Volodymyr Zelensky) رئیس جمهور اوکراین در اوایل مهرماه آغاز شد که رسانه‌های آمریکا سوم مهرماه از انتشار متن کامل این مکالمه خبر دادند.

این متن در پنج صفحه مربوط به مکالمه ۲۵ جولای (سوم مردادماه) بود. پیامدهای این افشاگری سبب شد تا پنجم مهرماه، ۲۱۹ نماینده مجلس نمایندگان از  مجموع ۴۳۵ نفر خواستار آغاز فرآیند استیضاح ترامپ شوند.

براساس متن این گفت‌وگوی تلفنی، ترامپ از زلنسکی خواسته تا تحقیقاتی درباره «هانتر بایدن»، پسر جو بایدن رقیب انتخاباتی دموکراتش که زمانی عضو هیات مدیره شرکت گاز «بوریسما» در اوکراین بود، انجام دهد.

کد خبر 462397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha