چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۵:۵۷
۰ نفر

آرمن ساروخانیان: شکست خانگی 2 بر یک مقابل ویارئال، بار دیگر ضعف بزرگ این فصل بارسا، یعنی وابستگی به مسی و ناکامی در بازی‌های بزرگ را یادآوری کرد و این موضوع در آستانه قرعه‌کشی لیگ قهرمانان که ممکن است این تیم را با یکی از مدعیان انگلیسی یا رم روبه‌رو کند، نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

شروع خوب در سال 2008 که بارسا را به 2 امتیازی رئال مادرید صدرنشین رساند، دوامی نداشت و پس از 2 شکست متوالی، این تیم بار دیگر در 8 امتیازی رقیبش قرار دارد.

در این شرایط، هواداران بیش از آنکه با رویای سبقت از رئال دلخوش باشند، نگران ویارئال هستند که به 4 امتیازی بارسا رسیده است.

به نظر می‌رسد شکست در بازی‌های بزرگ، برای بارسا دیگر عادت شده است. بارسا بازی رفت را هم به ویارئال باخته بود. یک هفته قبل، این تیم در زمین آتلتیکومادرید، تیم چهارم جدول، سنگین‌ترین شکست فصل (4 بر 2) را پذیرفت.

شکست مقابل رئال مادرید، در برابر تماشاگران نوکمپ را هم به اینها اضافه کنید. بارسا در لیگ قهرمانان هم هنوز نتوانسته هیچکدام از بزرگان اروپا را شکست دهد (بارسا با لیون، گلاسکو رنجرز، اشتوتگارت و سلتیک بازی کرده است) تا بتواند این فرضیه را نقض کند.

مصدومیت دوباره مسی در دیدار برگشت مقابل سلتیک هم شوک جدیدی بود که بارسا نتوانسته با  آن کنار بیاید. یکشنبه‌شب در غیاب ستاره آرژانتینی، مثلث رونالدینیو، اتوئو و آنری حرفی برای گفتن نداشت و باز هم ژاوی، گلزن هفته‌های اخیر بود که توانست پنجمین شکست فصل تیمش را برای دقایق کوتاهی به تأخیر بیندازد.

آنری که پیش از این در یوونتوس هم کابوس بازی در گوش چپ را تجربه کرده بود، پس از یک بازی ناامیدکننده دیگر در ابتدای نیمه‌دوم تعویض شد.

آنری پس از این تعویض بلافاصله به رختکن رفت و ورزشگاه را قبل از پایان بازی ترک کرد تا  ناراحتی‌اش را از این وضعیت نشان دهد.

ظاهراً اندیشه‌های رایکارد در بارسا به بن‌بست رسیده است و مهمترین نشانه آن همین آرایش نامناسب خط حمله و ضعف گلزنی تیم، با وجود در اختیار داشتن چند  تن از بهترین مهاجمان دنیاست.

بارسا حداقل از نظر ریاضی، هنوز در 3 جام شانس قهرمانی دارد، ولی در شرایط فعلی هواداران تنها می‌توانند به بردن جام حذفی امیدوار باشند که موفقیت در آن هم پس از تساوی یک بر یک مقابل والنسیا در بازی رفت نیمه نهایی در نوکمپ به خطر افتاده است.

با این وضعیت، رایکارد بیش از هر زمانی به در خروجی نزدیک شده و انتقاد لاپورتا از نمایش بارسا، پس از شکست مقابل ویارئال هم احتمال جدایی مربی هلندی را بیشتر می‌کند.

بنابر پیش‌بینی روزنامه‌های اسپانیایی جانشین رایکارد ممکن است ژوزه مورینیو باشد که تشنه بازگشت به دنیای فوتبال است.


شوستر، کاپلوی دوم

اما نام این مربی سرشناس پرتغالی، پیرامون باشگاه رئال مادرید هم شنیده می‌شود. رامون کالدرون رئیس این باشگاه، پس از پیروزی 2 بر یک مقابل اسپانیول به رادیو «لاتینا» گفت که شوستر به کارش ادامه می‌دهد، مگر اینکه تیم قهرمان لالیگا نشود.

اما هیچکس فراموش نکرده که او فصل گذشته جملات مشابهی را در مورد کاپلو به زبان آورده بود. چهارمین حذف متوالی رئال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، نمره منفی غیرقابل چشم‌پوشی در کارنامه سرمربی آلمانی به شمار می‌رود.

تیم‌های شوستر معمولاً در نیم‌فصل دوم، افت قابل توجهی دارند و حالا این سندرم به سراغ رئال مادرید آمده است و دیگر خبری از پیروزی‌های مقتدرانه ابتدای لالیگا نیست.

رئال مانند فصل گذشته زیبا بازی نمی‌کند و این خلاف مأموریتی است که در ابتدای فصل برای او تعریف شده‌بود.

بدین‌ترتیب پیش‌بینی میاتوویچ، مدیر ورزشی رئال مبنی بر ناکامی او ممکن است رنگ واقعیت به خود بگیرد. او برخلاف کالدرون، مخالف انتخاب شوستر بود و این روزها هم رابطه سردی با سرمربی آلمانی دارد.

 3 ماه مانده به پایان لالیگا، مربیان تیم‌های آتلتیکومادرید، والنسیا و سویا هم آینده مبهمی دارند. خاویر آگیره سرمربی مکزیکی آتلتیکومادرید، دلیل شکست شنبه‌شب تیمش مقابل ساراگوسا را کمبود شخصیت بازیکنانش عنوان کرد.

او با وجود خریدهای فراوان ابتدای فصل، تنها توانسته آتلتیکو را به رده چهارم برساند و کسب آخرین سهمیه لیگ قهرمانان با تهدید اسپانیول، سانتاندر و سویا مواجه است.

با این وضعیت او به احتمال زیاد فصل آینده در ویسنته کالدرون نخواهد بود.کومان هم نتوانسته تحولات بنیادی‌اش در والنسیا را به سرانجام برساند و با وجود  2 سال باقیمانده از قراردادش، ممکن است قربانی نتایج تأسف‌بار تیم شود.

مانولو خیمنس، جانشین خوان ده‌راموس در سویا هم با انتقادات فراوانی روبه‌رو است و نام مارسلینیو مربی موفق سانتاندر به عنوان جانشین او شنیده می‌شود.

کد خبر 46287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز