کارت سوخت سواری‌های شخصی با عمر بیش از ۲۵ سال و موتورسیکلت‌های با عمر بیش از ۱۰ سال باطل شده و دارندگان این وسایل باید از سهمیه بنزین آزاد استفاده کنند.

جايگاه سوخت بنزين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، باطل شدن کارت سوخت سواری‌ها و خودروهای فرسوده مصوبه هیات وزیران در سال ۸۸ بوده و برای خودروهای بالای ۲۵ سال و موتورهای بالای ۱۰ سال اعمال شده است. بر اساس همین مصوبه، خودروهای دارای شرایط فرسودگی نه‌تنها کارت سوخت ندارند، بلکه پلیس موظف است از رفت و آمد این خودروها جلوگیری کند.

در روزهای اخیر پس از اصلاح قیمت بنزین و آغاز سهمیه‌بندی، برخی شهروندان از ابطال کارت سوخت خودرو یا موتورسیکلت ابراز تعجب و گلایه کرده بودند. این در حالی است که روز گذشته خبری از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مبنی بر احتمال دادن سهمیه سوخت به خودروهای فرسوده منتشر شده بود.

سواری شخصی با ۲۵ سال، سواری دولتی با ۱۵ سال، تاکسی (سواری و ون) با ۱۰ سال، مینی‌بوس و میدی‌بوس با ۱۵ سال، اتوبوس درون‌شهری با ۱۰ سال، اتوبوس برون‌شهری با ۱۵ سال، کامیون و کشنده با ۲۵ سال، وانت با ۱۵ سال، موتور با ۱۰ سال و دیگر وسایل نقلیه با ۲۵ سال عمر خودروی فرسوده محسوب می‌شوند.

کد خبر 464368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    1 0
    با این حساب کسانی که ضعیفتر هستند باید بمیرم
    • IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      0 2
      پس چرا یک سری ماشینها با سن ۳۰ سال با کمی بالا پایین همچنان سهمیه بنزین دارنند.هم سهمی در آلودگی شهرمان به ویژه وانت نیسان قدیمی و غیره....