عضو شورای امنیت کشور گفت: امنیت در اولویت کشور است و هنگامی که آرامش به‌ وطور سراسری به کشور بازگردد اینترنت به صورت سراسری باز می‌گردد. رئیس دفتر روحانی نیز گفت اگر آرامش همین‌گونه باشد به زودی اینترنت وصل می‌شود.

اينترنت قطعي

به گزارش همشهری آنلاین، قطع اینترنت مشکلات متعددی را بوجود آروده است، تعداد در خور توجهی از کسب‌وکاره وابسته به انیترنت هستند از طرف دیگر بخش درخور توجهی از تعاملات عمومی، اجتماعی، علمی با قطع اینترنت مختل شده است. در خصوص بازگشت به وضعیت عادی و اتصال اینترنت دو مقام مسئول کشور اظهار نظر کرده‌اند.

محمد جواد کولیوند عضو شورای امنیت کشور، در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که اینترنت چه زمانی مجددا وصل خواهد شد؟، گفت: بحث امنیت در اولویت کشور قرار دارد و از هر موضوع دیگری مهم تر است. اگر لازم باشد باید همه چیز فدا شود تا مردم در فضایی امن زندگی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه «نباید اجازه داد تا هیچ چیزی مخل آرامش مردم در زندگی روزمره آنان شود» اظهار کرد: در جلسه شورای امنیت کشور تصمیم بر قطعی اینترنت گرفته شد. البته در این زمینه رتبه بندی انجام شده و شرکت‌ها و کسب و کار هایی که با اینترنت سر و کار دارند، برای دسترسی به اینترنت در اولویت هستند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تصریح کرد: زمانی اینترنت به طور سراسری برقرار می‌شود که آرامش به کشور بازگردد. شبکه ملی اطلاعات داخلی نیز اکنون برقرار است و بخشی از اپلیکیشن‌ها نظیر اسنپ با آن به کار خود ادامه می‌دهند.

کولیوند در ادامه تاکید کرد: تصمیم قطع اینترنت یک تصمیم جمعی بود و تصمیم گیری برای برقراری مجدد آن نیز به تصمیم جمع و وضعیت کشور باز می گردد. قطعا به زودی با توجه به گزارش‌های واصله از نقاط مختلف در شورای امنیت در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد.

 محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری در حاشیه جلسههیئت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش ایسنا که قطع دسترسی به اینترنت به تشخیص کدام نهاد بوده است، اظهار کرد: در شورای امنیت کشور تصمیمات مشخصی برای امنیت کشور اتخاذ شده و در جایی هم مجبور شدند تصمیم قطع دسترسی به اینترنت را بگیرند.

وی درباره زمان وصل شدن اینترنت خاطر نشان کرد: ان شاءالله اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.

کد خبر 464448

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • H IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    0 0
    تروخدا قطع نکين چ کاريه ب سرمو ن ميارين یا کلا قطع کنین یا فکری بکنین چیه تروخدا