شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
۰ نفر

سازمان هواشناسی پیش‌بینی‌کرده است در برخی استان‌های کشور کولاک برف، آب‌گرفتگی معابر و تندبادهای لحظه‌ای اتفاق بیفتد. این پیش‌بینی در حالی است که از روز گذشته هم جاده‌های ۴ استان مازندران، سمنان، گیلان و اردبیل شاهد بارش برف و باران بودند و کولاک در مازندران خسارت‌هایی برجا گذاشت.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گروه ایرانشهر،  جمعیت هلال احمر مازندران در روزهای گذشته به ۹۹۵ خانوار سیل‌زده و گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کرده است. معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه بر اثر بارش باران، برف و کولاک ۵ روز گذشته، ۱۰ شهرستان و ۳۵ روستا در استان دچار خسارت شد، می‌گوید: امدادگران هلال احمر به ۹۹۵ خانوار با جمعیت ۴۳۳۱ نفر امدادرسانی کردند.  

غلامعلی فخاری به وقوع سیل و آب‌گرفتگی ۷ شهرستان و ۲۰ روستا در این مدت اشاره می‌کند و می‌افزاید: واحدهای مسکونی ۱۷۰ خانوار بر اثر سیلاب دچار آب‌گرفتگی شد که با کمک نیروهای امدادی تخلیه آب منازل انجام شد و افراد سیل‌زده خدمات امدادی اولیه و اسکان اضطراری دریافت کردند. براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز (شنبه) بارش برف و باران در سواحل دریای خزر و مناطقی از شمال ‌شرق و به شکل پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی ادامه می‌یابد. روز گذشته هم در استان‌های ساحلی دریای خزر، برخی مناطق شمال ‌شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، اردبیل، شمال آذربایجان‌ شرقی شاهد بارش باران و برف و در جنوب سیستان ‌و بلوچستان رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد بودیم.

بر اساس این پیش‌بینی، از فردا (یکشنبه) تا سه‌شنبه شاهد پایداری و سکون نسبی هوا خواهیم بود.  رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره وضع جوی و ترافیکی جاده‌های کشور هم با توجه به فعالیت‌های پایانی سامانه بارشی می‌گوید: در محور شهمیرزاد- کیاسر در استان سمنان بارش برف و در اکثر محورهای گیلان، محور کناره در مازندران و محور مشکین شهر- پارس‌آباد در اردبیل بارش باران را شاهد هستیم.  سرهنگ نادر رحمانی هر چند از مه‌گرفتگی و کاهش دید در ارتفاعات استان البرز خبر می‌دهد، اما اضافه می‌کند که سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.

کد خبر 464724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha