همشهری آنلاین: ایران به عنوان میزبان دومین اجلاس کمیته اخلاق گردشگری سازمان جهانی جهانگردی انتخاب شد.

محمد علی پاک سرشت مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه گردشگری خارجی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مادرید پایتخت اسپانیا، گفت: این تصمیم با اکثریت آرا در ششمین اجلاس کمیته کد گردشگری سازمان جهانی جهانگردی اتخاذ شد.

پاک سرشت که به عنوان نماینده کشورهای جنوب آسیا به دعوت فرانچسکو فرانجیالی رییس سازمان جهانی جهانگردی دراجلاس مادرید شرکت کرده است، گفت: میزبانی ایران با پیشنهاد فرانجیالی و با اکثریت آرای نمایندگان پنج قاره و خاورمیانه به تصویب رسید.

وی خاطرنشان ساخت: دومین اجلاس کمیته اخلاق گردشگری به میزبانی ایران احتمالا در ماه اکتبر(مهر-آبان ۱۳۸۷)‬ برگزار خواهد شد.

نخستین اجلاس این کمیته قرار است در ایتالیا برگزار شود و تاریخ دقیق برگزاری اجلاس نیز از سوی سازمان جهانی جهانگردی تعیین و اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا ششمین اجلاس دو روزه کمیته کد اخلاق گردشگری سازمان جهانی جهانگردی که مقر در آن در مادرید اسپانیا است از روز گذشته در مادرید برگزار شد.

محمد علی پاک سرشت طی دو روز زمان برگزاری این اجلاس به نمایندگی از طرف جمهوری اسلامی ایران و کشورهای جنوب آسیا به تشریح مواضع این کشورها در خصوص اخلاق گردشگری پرداخت .

وی در این اجلاس طی چند نوبت سخنرانی با اشاره به فرهنگ و تمدن غنی اسلامی و ایرانی، فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه صنعت گردشگری را برای نمایندگان پنج قاره و منطقه خاورمیانه تشریح کرد.

پاک سرشت همچنین درخواست رسمی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی هفتمین اجلاس سال جاری کمیته کد اخلاق گردشگری سازمان جهانی جهانگردی به این اجلاس ارایه کرد.

کد خبر 46535

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز